یکشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۶

علوفه پراکنی


در روز جمعه 28 دی ماه ، دومین برنامه ی علوفه پراکنی این فصل در منطقه ی حفاظت شده ی ورجین اجرا شد . این برنامه ها ، با هدف حمایت از حیات وحش ، کمک به محیط بانان زحمت کش پاسگاه محیط بانی زردبند ، آموزش زیست محیطی ، و جلب توجه افکار عمومی به موضوع حفاظت محیط زیست برگزار می شود .




روز جمعه 28 دی 86 به دعوت سازمان دیده بان کوهستان برای کمک به محیط بانان در علوفه پراکنی با اتومبیل شخصی و اتوبوسی که برای اینکار رزرو شده بود به ورجین رفتیم.

ابتدا در اداره محیط بانی جمع شدیم و آقای کارگر رییس اداره توضیحات خوب و مفیدی در مورد مناطق حفاظت شده و همچنین ورجین داد و در مورد حیات وحش، در مورد گونه البرز مرکزی و دلیل علوفه دادن به این موجودات صحبت کرد.


عباس محمدی هم در جمع ما بود و اینجا در حال گفتگو با یک خبرنگار است




دوستان بعد از خوردن صبحانه گونی های خود را بار زدند و دسته جمعی پس از گذر از پل و با راهنمایی محیط بانان به ارتفاعات ورجین صعود کردیم.


علوفه پخش کن ها سی نفری میشدند


قوچ منحصر به فرد البرز مرکزی


حیوانات گرسنه که معمولا دست کم چند صد متری با آدمیان فاصله میگیردند تا نزدیک رودخانه پایین آمده بودند و در گله های بیست سی تایی انتظار میکشیدند.


با پراکندن علوفه حیوانات گرسنه به سوی غذا دویدند و با احساس امنیتی که داشتند بدون ترس از آدمیان به خوردن مشغول شدند.

جای شما خالی بود

پی نوشت : برایم جالب بود که یکی از محیط بانان ( اسماییل آقا) حیوانات را نه به نام آنها مانند قوچ یا کل که شکار خطاب میکرد.

پی نوشت : برایم جالب بود که همزمان با علوفه خوردن این حیوانات زیبا عده ای هم در پایین دست به انسانها قیمه پلو میدادند.

هیچ نظری موجود نیست: