دوشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۱

ششمین جشنواره يخ نوردی انجمن كوه نوردان ايران برگزار شد

 

جشنواره‌ی یخ‌نوردی انجمن کوه‌نوردان ایران، از زمستان ۱۳۸۶ و در پی نخستین حضور کوه نوردان عضو انجمن در "جشنواره‌ی یخ نوردی اکرن" فرانسه، شکل گرفت. از آن به بعد، همه ساله این جشنواره برگزار شده است (تا سال گذشته، در منطقه ی رودبار قصران). این جشنواره، امکان حضور گروهی از بهترین یخ‌نوردان کشور و همچنین جمعی از دیگر دوستداران فعالیت‌های کوه‌نوردی زمستانه را در فضایی دوستانه فراهم می سازد.
جشنواره‌ی ششم، از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ با همکاری هیات کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان البرز، اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان البرز، فرمانداری شهرستان کرج، هیات کوه‌نوردی بخش آسارا، شورای اسلامی روستای خور، اداره‌ی کل هلال احمر استان البرز، در منطقه ی خور برگزار شد

جشنواره‌ی امسال، با زمینه‌هایی گسترده‌تر، علاوه بر یخ‌نوردی، فعالیت‌های دیگری مانند اسکی کوهستان، اسکی در پیست، و آشنایی با کوه‌نوردی زمستانی را در بر می‌گرفت و به این ترتیب، نخستین "جشنواره‌ی ورزش‌های زمستانی استان البرز" را شکل داد. بیش از هشتاد کوه‌نورد و اسکی‌باز از شهرهای کرج، تهران، رشت، ساری، آمل، مشهد، بروجرد، خرم آباد، همدان، قزوین، شیراز، اسلام شهر، آسارا، مهاباد، در این جشنواره شرکت کرده بودند.
این جشنواره، گذشته از هدف‌های هرساله‌ی خود که گرد هم آوردن کوه‌نوردان علاقمند به یخ‌نوری و ایجاد فضای تبادل تجربه چه به صورت عملی و چه در قالب کنفرانس و نمایش فیلم بوده است، هدف دیگری را نیز داشت و آن، معرفی قابلیت‌های چشم‌گیر روستا و منطقه‌ی خور برای مجموعه‌ای از ورزش‌های زمستانی بود.
مقام‌های دست اندر کار در استان البرز، شهر کرج، بخش آسارا و روستای خور، ضمن پشتیبانی از این جشنواره، اظهار امیدواری کردند که در سال‌های آینده هم این جشنواره در منطقه برگزار گردد.

هیچ نظری موجود نیست: