دوشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۱

فدراسیون فوتبال ایران بهترین فدراسیون فوتبال آسیا شد!

آیا این رای چون داغ ننگی است بر پیشانی کنفدراسیون فوتبال آسیا؟؟
نکته‌ی مجهول کجاست؟ چرا همه تعجب کردند؟



نکته مجهول اینجاست؛
بقیه انتخابها درست بوده! تردیدی نیست که شینجی کاواگا بهترین لژیونر است.
میاما بهترین بازیکن زن و ژاپن بهترین تیم فوتسال.
فقط یک انتخاب است که خیلی (چیز) به نظر می رسد:
یکی از بی در و پیکرترین فدراسیونهای قاره را به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب کرده اند!

لابد به خاطر میدان فرستادن بازیکن محروم در مسابقات مقدماتی المپیک. یا به دلیل پاشیدن رنگ سبز روی کچلی های زمین، برای فریفتن ناظران ای اف سی. شاید هم به خاطر حذف جوانان، امید و هر چهار باشگاه از لیگ قهرمانان باشد.

دلایل دیگری هم هست. مثلاً اینکه باشگاه لیگ برتری به خاطر نداشتن ورزشگاه، بازیهای خود را در یک استان دیگر برگزار می کند. یا اینکه نور هیچ ورزشگاهی در ایران استاندارد نیست. اینکه صدرنشین لیگ ما در بازی خانگی فقط چهار هزار تماشاگر دارد.

ای اف سی خیلی دلیل داشته برای این انتخاب. اینکه هر بازیکن و مربی خارجی از ایران خارج می شود، شکایت می کند و برنده هم می شود! اینکه همین هفته قبل، اعضای کمیته داوران این فدراسیون در برنامه 90 فقط فحش ننه به هم ندادند.

بلکه به خاطر ایده های مدرنی مثل طرح منشور اخلاقی، قانون سقف قرارداد، انتخابات هیات فارس! یا تاسیس کمیته تخلفات حرفه ای باشد. یا مثلا بدهکاری دائمی به توپ جمع کن ها و چمنکارها و کارگران و کارکنان و کارمندان.

توانمندی در برگزاری بازیهای دوستانه با تیم های معتبر جهان. برباد رفتن عنوان قهرمانی فوتسال آسیا. تحمیل رییس سازمان لیگ از سوی وزارتخانه، ماجراهای فوتبال ساحلی، انتشار اخبار + 18 از مدارس فوتبال، فقدان هرگونه برنامه مدون برای توسعه سخت افزاری در مناطق فوتبال خیز و ...، که این انتخاب را داغ ننگی بر پیشانی کنفدراسیون فوتبال آسیا می کند

از بخش نظرهای وبلاگ مازیار ناظمی

هیچ نظری موجود نیست: