سه‌شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۰

گاه‌نامه‌ی انحمن منتشر شد

گاهنامه‌ی داخلی انجمن

نخستین شماره از دوره‌ی جدید گاهنامه‌ی انجمن کوه‌نوردان ایران، در بهمن ماه ۱۳۹۰ منتشر شد. این امر، پس از رکود چهار ساله در زمینه‌ی انتشار رسانه‌ی مکتوب از سوی انجمن، با تلاش فراوان و با گرفتن آگهی به شیوه‌ای حرفه‌ای ممکن شد. این شماره، اگرچه دربرگیرنده‌ی مقاله و یادداشت‌های خواندنی است، اما آن چیزی نیست که خود انتظارش را داشته‌ایم؛ در واقع، انتظار ما از خودمان با گذشت دوازده سال از آغاز فعالیت انجمن و با منتشر ساختن ۱۴ شماره گاهنامه در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ و همچنین در پی منتشر کردن چندین بولتن و بروشور و صدها یادداشت در تارنماهای انجمن، بیش از این بوده است.

در مورد این شماره به چند نقطه ضعف اشاره می کنیم و امیدواریم که برای شماره‌ی بعد، این صعف‌ها جبران شوند:

۱- حجم مطالب و کیفیت عمومی آن ها باید بیشتر و بهتر باشد.

۲- ویرایش، حروف چینی، و شیوه‌ی نقطه‌گذاری باید بهتر و بی‌غلط‌تر از این باشد.

۳- دقت در درست بودن خبرها و گزارش ها باید بیش از این می بود. به طور مشخص و برای مثال، در صفحه ی ۱۱ آمده است که نخستین صعود ایرانی نانگاپاربات در سال ۱۳۸۹ انجام شده است؛ در حالی که این دستاورد، در سال ۱۳۸۷ نصیب ایرانیان شده است.

انجمن کوه‌نوردان از تمامی دوستان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا مقاله‌‌های خود را برای چاپ در شماره‌های بعدی این گاه‌نامه به دفتر انجمن بفرستند و نظر و انتفاهای خود را در مورد این شماره‌ی گاه‌نامه با ما در میان بگذارند.


هیچ نظری موجود نیست: