دوشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۸۷

ویکی پاکوب


سلام دوستان

هدف از ایجاد این سایت فراهم آوردن امکانی است تا کوهنوردان و علاقه مندان به کوه و طبیعت و کوهنوردی دغدغه های خود را بیان کنند و اطلاعات و پیشنهاد ها و انتقاد های خود را ابراز کنند. یکی از امکاناتی که سعی کرده ایم در این سایت به صورت جدی به آن بپردازیم جمع آوری و ذخیره گزارش های کوهنوردی و یا طبیعت گردی و به اشتراک گذاردن آن هاست. از دوستان خواهیم خواست تا گزارش ها، عکس ها و مسیرهای ثبت شده با جی‌پی‌اس خود را به سایت ارسال کنند و علاقمندان بتوانند یک منبع قابل اعتماد برای دریافت این اطلاعات به صورت طبقه بندی شده در اختیار داشته باشند. در اینجا همچنین امکان بحث و تبادل نظر در مورد مسایل مهم حوزه کوهنوردی فراهم آمده است

شاید برای اولین بار است که به رسم ویکی پدیا در این سایت یعنی ویکی پاکوب همه چیز بر اساس آزادی فکر و اندیشه و نظر در حوزه کوهنوردی و طبیعت پیش میرود.

مطالبی که در اینجا ارایه میشوند کاپی لفت copyleft و تحت مجوز GFDL نسخه 1.2 هستند.

شما یک ویرایش‌کنندهٔ ویکی‌پاکوب هستید! ویکی‌پاکوب سردبیر ندارد، و بین ویرایشگرهای آن هم رابطهٔ بالا به پایین وجود ندارد. بنابر این، ویرایشگران ویکی‌پاکوب با ویرایش و اصلاح ظاهر و محتوای مقالات ویکی‌پاکوب سیاست‌های آن را اجرا می‌کنند. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پاکوب ، هم نویسنده و هم ویراستار مقالات هستند.

به ویکی پاکوب بیایید و پست جدیدی باز کنید ، دیگران را به ابراز نظر بخوانید و مسایل مورد علاقه خود را در حوزه کوهنوردی و طبیعت و محیط زیست بیان کنید .


به تالار پاکوب بیایید و به بحث و تبادل نظر در مورد مسایل مورد علاقه خود بپردازید


http://talar.pakoob.com


ویرایشگران ویکی‌پاکوب ، چه از طریق اصلاح مقالات، و چه از طریق مشارکت در بحث‌ها و غیره، باعث اجرایی شدن سیاست‌های ویکی‌پاکوب می‌شوند. برخی روش ‌ها از جمله در برخورد با آنچه که میتوان آن را خرابکاری نامید ، توسط مدیران ویکی‌پاکوب اجرا می‌شوند. هم‌چنین برخی از امکانات نرم‌افزاری که سوء استفاده از آن‌ها می‌تواند ویکی‌پاکوب را در معرض خرابکاری‌های جدی قرار دهد، فقط توسط مدیران قابل استفاده است، مانند حذف صفحات یا قفل کردن آن‌ها.

عباس ثابتیان

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای ثابتیان. کار بزرگ و جالبی شروع کرده اید. راجع به اون موضوع نظری ندارم. اگر فکر میکنید برای کسی جالبه گزارش رو در سایت بگذارید.
به امید دیدار.