چهارشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۶

آبشار سنگان و پهنه سار

22 بهمن 86 ما از روستای سنگان شروع به راه پیمایی کردیم حدود ساعت 6:30
بعضی از قسمتهای مسیر یخ زده بود که با احتیاط عبور کردیم و ساعت 8:45 به آبشار رسیدیم، ناگفته نماند که از وسط های راه کله قند یخی را میشد دید، فکر میکنم 20 متری میشد ولی با هوای گرم این روزها نباید از این بلندتر بشه ، بخشی از بالای مخروط هم شکسته بود، بنظرم اگر دوستان انگیزه ای برای دیدن آن دارند بهتر است همین روزها برنامه ای تدارک ببینند چون شاید عمرش به اسفند ماه نکشه.
صبحانه را کنار آبشار خوردیم و هوای گرم و آفتابی این روز شوق بالاتر رفتن را در ما (هفت نفر) افزون تر میکرد.
ساعت 9:30 اماده حرکت شدیم ، مسیر از سمت راست آبشار و صخره ادامه دارد ، خروج از قسمت سنگی که کاملا یخ زده بود به کمک کلنگ، با حوصله و احتیاط انجام گرفت ، در این قسمت چند میخ و یک رشته کابل هم نصب شده بود که ما یکی از میخ ها رو پیدا کردیم و کابلی هم ندیدیم.
با خروج از قسمت سنگی به سمت قله رهسپار شدیم،

مسیر بکر بود و برف ،دست نخورده و تمیز
برفی که گاهی تا کمر در آن فرو میرفتیم
ساعت 12 به اخرین گردنه زیر قله و ابتدای قسمت سنگی مسیر رسیدیم ، توفقی ، چای و سوپ و تصمیم به بازگشت با توجه به حجم زیاد برف

در بازگشت و بالای آبشار کمی هیجان هنگام فرود از قسمت سنگی و ...
نقاط مهم مسیر بر روی GPS ثبت شده و موجود است.
هوا در تمام مسیر آفتابی و نسبتا گرم بود ، بدون باد
16:30 سوار ماشین ها شدیم و به شهر برگشتیم

همراهان این برنامه مهدی کاسبیان - عباس ثابتیان - فریدون عشقی - وحید افشارمنش - احسان گروس پور - سینا دهقانی - ناصر شریفی