سه‌شنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۶

کوهنورد و این خواری ها ؟؟؟

گویا یک گروه کوه‌نوردی پس از بارها بررسی و بالا و پایین کردن موضوع به این نتیجه رسیده که عضو زن بذیرد!

این گروه که تاکنون موفق نشده در کوهستان بین اعضای ذکور محترم خود و بانوان منتسب به ایشان حصار یا میله آهنی بکشد و یا دری را در ورودی کوه‌ها به عنوان در ورودی آقایان و بانوان بسازد - و شاید اگر به اندازه نیروی انتظامی قدرت داشت چنین کاری را حتما می‌کرد - بالاخره فهمیده است که سنگین‌تر خواهد بود اگر حضور بانوان را به رسمیت بشناسد.

یعنی جدایی جنسیتی در کوهنوردی باز هم با شکست مواجه شده همان‌گونه که این جدایی‌ناپذیری از سال 57 تاکنون همه تلاش‌ها را نقش بر آب کرده است.

اما این آقایان با همکاری تعدادی از بانوان که حالا به هر قیمتی می‌خواهند در کنار دوستان و همسران خود باشند، ایده‌ای را در سر پرورانده‌اند که تاکنون هیچ مرجع رسمی ورزشی چنین ایده‌ای را ابراز نکرده و جرات چنین توهینی را نسبت به ورزش‌کاران زن نداشته است.

گویا این گروه پس از این‌که نتوانسته جلوی فعالیت زن‌ها را در کنار اعضای محترم ذکور خود بگیرد از داوطلبین زن می‌خواهد اگر قصد عضویت دارند باید اجازه همسر و یا پدر خود را آن هم پس از تنظیم در دفترخانه اسناد رسمی تحویل دفتر گروه دهند!

در وبلاگ بی هیچ ترسی از جاذبه زمین بخوانید

آرامکوه

بدون هیچ تصوری و حدسی از اینکه کدام گروه کوهنوردی از زنان متقاضی عضویت رضایت نامه محضری شوهر و یا پدر را بخواهد فقط میتوان گفت که خجالت آور است، کوه ها و کوهنوردی از معدود عرصه هایی است که نتوانسته اند مردانه اش کنند و اکنون اگر یک گروه کوهنوردی چنین اراده ای دارد باید با جدیت بسیار و به صورت همگانی با آن برخورد کرد.
به نظرم این موضوع باید در تمام وبلاگ های کوهنوردی و نیز در جلسه عمومی انجمن کوهنوردان ایران مطرح گردد.

شگفتا از آن زنان خواهان عضویت در این گروه طالبانی !!
کوهنوردی و این خواری ها ؟؟؟

۱ نظر:

nassir گفت...

سلام، امروز در چنان انحطاطی (!)بسر می بریم که چنین گفته های سخیفی دور از انتظار نیست و باید هر روز منتظر وقایعی از این قبیل باشیم . شرم آور است!