یکشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۰

"اینجا قله ی اورست است و من بر فراز قله ایستاده ام "

کانون کوهنوردان سنندج : لحظاتی قبل از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نفسهای کوهنوردان کردستان در سینه ها حبس شده بود و چشمها به گامهای استوار کوهمرد کردستان دوخته شده بود . تا این جملات را بار دیگر از کوهمردی دیگر بشنوند ...

"اینجا قله ی اورست است و من بر فراز قله ایستاده ام "

پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح اورست توسط کوهمرد کردستان صعود شد و کردستان از تماس های شادمانه و پیامک های شادباش لبریز شد !

بار دیگر اورست به زانو درامد و این بار بدون هیچ تریبونی و بدون هیچ حمایت و بوق و کرنایی با اراده ای از جنس کوههای کردستان ، بدون ادعا و بدون حمایت هیچ ارگانی ذیربطی بر فراز بام دنیا ایستاد تا بار دیگر جمله ی زیبای زنده یاد محمد اوراز در دل کردستانی ها زنده شود...

قه ندیل په روه رده ی کردم / قندیل من را پرورش داد

تا ئیویریست ببه زینم / تا اورست را به زانو در آورم

تا هه مو دونیا بزانی / تا همگان بدانند

ئه من روله ی کوردی هه ژارم / من فرزند کردستانم

ساعاتی پیش مهندس دهقان خبر بازگشت به بیس کمپ را مخابره نمود و شنیدن صدای فاتحانه اش که همراه با قلبهای مردم این دیار خبر از فتحی باشکوه با روحیه ای ستودنی بود موجی از شادمانی را در دلها پدید اورد ...


به نقل از وبلاگ رامیار

هیچ نظری موجود نیست: