سه‌شنبه، دی ۱۰، ۱۳۸۷

صعود به البروس

کوه نوردان جوان بین 18 تا 30 سال شانس شرکت در صعود به بلندترین قله اروپا (کوه البروس 5،642 متر ) را در تابستان آینده دارند.

این صعود از 6 تا 16 جولای 2009 انجام خواهد شد و فرصت خوبی است برای کسانی که مایلند به این تور بگیوندند.

این صعود به سنتی سالیانه برای فدراسیون کوه نوردی اوکراین و رییس آن الکساندر زایدلر تبدیل شده است، و در تقویم صعود جهانی جوانان یک اتفاق پرطرف دار به شمار می آید.

زایدلر میگوید که صعود به البروس آرزوی بسیاری از کوه نوردان است و منظره پانورامیک و زیبای فراز قله ، ره آوردی است که کوه نوردان با خود به یادگار می آوردند و در تمام طول زندگی آن را به یاد خواهند داشت.

شرکت کنندگان در این اکسپدیشن باید از سلامتی و آمادگی جسمانی خوب برخوردار باشند و آمادگی در کوه ماندن ، خوابیدن در چادر و هوای سرد کوهستان را داشته باشند و تجربه قبلی کار با کرامپون، در این برنامه مفید خواهد بود.

در برنامه سفر، زمانی برای هم هوایی و نیز تمرین حرکت بر روی یخچال ها (پیش از صعود) در نظر گرفته شده است و حتی امکان اسکی کردن هم وجود دارد.

زایدلر توضیح میدهد که این یک صعود فنی نیست و نیازی به دانش عمیق و تجربه طولانی استفاده از تکنیک های کوه نوردی ندارد، هر چند که دمای پایین ، بادهای سخت و احتمال هوای بد ، قدرت بدنی و جسارت کوه نوردان را می طلبد.

هزینه شرکت در این صعود ، 330 یورو (شامل هزینه اقامت، راهنما، خوراک و اجازه نامه ها) + 90 یورو برای جابجایی است. شرکت کنندگان باید به هزینه خود تا فرودگاه بین المللی مینرالنی ودا در روسیه صفر کنند و پول تو جیبی هم برای مخارج دیگر همراه داشته باشند.

اطلاعات بیشتر و فرم ثبت نام را از آدرس های زیر دانلود کنید.


منبع UIAA



هیچ نظری موجود نیست: