چهارشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۲

آخرین خبر از امدادرسانی در برودپیک - سانسور خبری، زمان و شانس را کشت!

دیشب به عباس محمدی صحبت کردم و گفتم که امروزه از روی آخرین تماس با موبایل موقغیت دقیق تماس گیرنده را تعیین می‌شود کرد، آیا ستاد بحران به این فکر کرده است که از روی تماس‌های آیدین موقعیت او را بیابند؟ GPS که انگار قصه‌ای بود و بس!
امروز این کار انجام شده وحالا موقعیت دست‌نیافتنی تیم را در عکس زیر ببینید.
کدام تیم نجات، دیگر قادر به حضور در این مکان هولناک است؟
ای‌میل دریافتی از نیکنام کریم (شرکت ATP)
توماس لامل هم بر این عقیده است که آنها زیر قله‌ی فرعی از مسیر خارج شده‌اند، او تاکید می‌کند که آنها در خاک پاکستان هستند و نه در چین، او هم‌چنین بر این عقیده است که در این مرحله هیچ شانسی برای نجات هیچ کسی از آنجا وجود ندارد.

«بی‌بی‌سی» به نقل از رئیس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان:

عملیات جست‌وجو و نجات در «برودپیک» متوقف شد!
بی‌بی‌سی‌فارسی:  «منظور حسین»، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات سه کوه‌نورد ایرانی که در ارتفاعات شمال پاکستان ناپدید شده بودند، متوقف شده است!

«حسین» با اعلام توقف عملیات نجات به خبرگزاری "آسوشیتدپرس" گفت:  این سه کوه‌نورد توانسته بودند به قله برودپیک صعود کنند.

این در حالی است که سخنگوی ستاد پیگیری وضعیت تیم برودپیک در تهران به بی‌بی‌سی فارسی گفت: عملیات جستجو از طرف باشگاه کوه‌نوردان آرش هم‌چنان ادامه دارد!
و گزارش آرش را در زیر بخوانید
۱- آیدین هنوز تماسی نگرفته است.
۲- توماس آخرین عکس های گرفته شده را به سفارت آلمان در اسلام آباد برده است تا با کمک کوه نوردان آلمانی و امکانات موجود در سفارت آن ها را تجزیه و تحلیل کرده و نظر خود را ارائه دهد.
۳- افشین سعدی در حال حاضر در کمپ ۳ برودپیک با آب و غذا مستقر است.
۴- رامین شجاعی در کمپ اصلی K2 مشغول مذاکره با کوه نوردان خارجی است.
۵- با بدست آوردن GPS تلفن ماهواره ای مشخص شد که تیم گردنه مابین قله اصلی و فرعی را با گردنه اصلی بین کمپ سوم و قله فرعی اشتباه گرفته و خود را در موقعیت خطرناکی قرار داده است.
۶- باید تمام برنامه های امداد و نجات مورد بازبینی قرار گیرد.

پ ن۱
با عباس در مورد هلیکوپتر صحبت بود و به او گفتم (همان شب) که سیمونه مورو در نپال تا نزدیک ۸۰۰۰ متر می‌پرد، در پاکستان هلی ها نظامی هستند و با برد پروازی محدود، میشود از امکان سیمونه بهره گرفت؟
پ ن ۲
درهای بسته یاران ما را به مسلخ برد!

هیچ نظری موجود نیست: