سه‌شنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۸۹

« سند چشم انداز انجمن کوه نوردان ایران »

در دوره‌ی جدید هیئت مدیره‌ی انجمن، کمیته‌ای به سرپرستی دکتر ابوالفضل جوادی تشکیل شده است به نام «کمیته‌ی راه‌بردی»، کار این کمیته از جمله، تدوین سند چشم‌انداز انجمن است برای فعالیت‌های آینده‌ی خود. اینک بخش نخست این سند آماده شده است که با انتشار آن امیدواریم دوستان آن را مظالعه کنند و اگر اعتقاد به ویرایشی در آن دارند، ما را آگاه سازند.
متن کامل بخش نخست سند را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

« سند چشم انداز انجمن کوه نوردان ایران »

الف ) بیانیه ماموریت انجمن :

« انجمن کوه نوردان ایران بر آن است که با بکارگیری تازه ترین و موثرترین دستاوردهای فن آوری در حوزه کوه نوردی و به کمک ویژگیهای ممتاز خود به عنوان تشکلی مردم نهاد با منابع انسانی گسترده ، نهادی جامع نگر با رویکرد فراگروهی و عضوی از شبکه بین المللی کلوبهای آلپاین ، برای گسترش همکاری میان کوه نوردان ، توسعه آموزش و پژوهش در حوزه کوه نوردی ، حفظ زیست محیط و فرهنگ بومی مناطق کوهستانی ، افزایش ایمنی صعود و کاهش سوانح کوه نوردی ، حمایت از کوه نوردان نوآور و توسعه منابع کوه نوردی تلاش نماید . »

ب ) بیانیه چشم انداز انجمن :

« ما قصد داریم با برخورداری از تواناییها و ظرفیتهای اعضا و همکاران خود اعم از کوه نوردان و نهادهای کوه نوردی داخلی و خارجی ، به عنوان یک سازمان کوه نوردی پیشرو و معتبر با خدمات کیفی فراگیر در حوزه آموزش ، پژوهش ، فرهنگ ، زیست محیط ، ایمنی و دیگر حوزه های مرتبط با کوه نوردی شناخته شویم . »

ج ) باورها و ارزشهای انجمن :

« ما برای انجام ماموریت و تحقق چشم انداز خود ، به ارزشهای زیر متعهد هستیم :

۱ ) حفظ صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی در تمامی فعالیتها

۲ ) حفظ حرمت همه شخصیتهای حقیقی و حقوقی مرتبط با کوه نوردی

۳ ) تکریم و بزرگداشت تمامی اعضا و همکاران انجمن ، بویژه پیش کسوتان

۴ ) اهتمام به مشارکت گسترده اعضا در روند هدایت و مدیریت انجمن

۵ ) حفظ زیست محیط کوهستان و ترویج صعودهای پاک »

هیچ نظری موجود نیست: