شنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۹

نوبت آتش به جنگل های الیمستان هم رسید!

طاهری، یکی از فعالان محیط زیست در گفت و گو با سبز پرس با اشاره به عدم حضور مسوولان برای اطفای حریق گفت: ما به مسئولان مربوطه این آتش سوزی را خبر دادیم ولی به غیر از تعداد اندکی از نیروهای منابع طبیعی تا کنون کسی در محل برای اطفای حریق نیامده است.

او با اشاره به اینکه ابتدا آتش سوزی سطحی بود، گفت: اما اکنون آتش به تنه‌های درختها هم رسیده است.

این فعال محیط زیست با اشاره به فعالیت کوه‌نوردان تا حوالی صبح امروز گفت: اگر در همان ابتدای آتش سوزی که ما به مسئولان اطلاع داده بودیم چند بالگرد به منطقه اعزام می‌شد، تاکنون آتش مهار شده بود. اما کوهنوردان با وسایل ابتدایی مشغول خاموش کردن آتش شدند.

او با تاکید بر اینکه این آتش در حال گسترش است، گفت: اگر بارندگی چند روز پیش نبود تا کنون وسعت بیشتری از جنگلها طعمه حریق شده بود. اما به علت بارندگی چند روز پیش آتش با سرعت به پیش نمی رود.

خبر از سبزپرس


طاهری درباره وضعیت باد در منطقه گفت: دیشب وزش باد زیاد بود اما امروز نسبتا آرام است.

این کوهنورد حاضر در منطقه با اشاره به اینکه حداقل تجهیزات ابتدایی هم در منطقه برای مهار آتش وجود ندارد، گفت: قسمتی از منطقه صعب العبور است و باید حدود سه ساعت پیاده روی کنید تا به آن برسید. اما اگر بالگرد بود می توانست نیروها را به راحتی برای مهار آتش جابه جا کند.

جنگهای الیمستان در ۳۰ کیلومتری آمل یکی از زیباترین جنگلهای مه گرفته شمال کشور هستند که اکنون به سرنوشت دیگر جنگلهای شمال دچار شدند.

هیچ نظری موجود نیست: