پنجشنبه، مهر ۲۲، ۱۳۸۹

دنیای عمودی من - ویکی پاکوب

کتاب دنیای عمودی من نوشته ی یژی کوکوشکا که به وسیله ی رامین شجاعی ترجمه شده و پیش از این در وبلاگ او "داستان کوه" منتشر شده است را در ویکی پاکوب و در بخش ادبیات کوهستان و یا در بخش کوه پیمایی بخوانید.

آن چه در زیر آمده است مقدمه ی رامین شجاعی است در آغاز بخش نخست این اثر.

به داستان کوه خوش آمديد

"با نشر آنچه مي­دانيد لذت آزادی و کمال را با ديگران به اشتراک مي­گذاريد. من عميقا به اين گفته قديمی اعتقاد دارم که مي­گويد: بعد از مرگ آنچه برای خود انجام داده­ ايم با ما از بين مي­رود، و آنچه برای ديگران انجام داده­ ايم به زندگی ادامه داده و فنا ناپذير است."
ژوزف سي ترزو

در "داستان کوه" سعي مي­کنم آنچه که از کوه و کوهنوردي را مي­توانم به علاقه مندان منتقل کنم ارائه نمايم. در طي سالها تعداد و حجم نوشته­هايم، که بدلايلي چند امکان انتشار آنها فراهم نشده­ است، رو به فزوني رفته­اند.

به عنوان مثال، بيش از 6 سال پيش، در فرصتی چند ماهه که به واسطه از دست دادن شغلم حاصل شده بود، کتاب "دنياي عمودي من" نوشته يرزی کوکوچکا را ترجمه کردم. کتابي بسيار خواندنی و جذاب است و آرزو داشتم ترجمه کامل آن را در اختيار کوهنوردان قرار دهم. به عنوان يک مترجم غير حرفه­ ای ترجمه­ ام پر اشکال بود و به بازنگری مفصلی نياز داشت. انتظار فراهم آمدن فرصت مجدد جهت بازنگری کامل کتاب هنوز بدست نيامده است. لذا تصميم گرفتم بجای چاپ ترجمه يکجای کتاب، به تدريج فصلهای آن را بازنگری کرده و در "داستان کوه" منتشر کنم( که البته سرعت اين "به تدريج" بستگي به استقبال شما دارد).

www.pakoob.com


هیچ نظری موجود نیست: