سه‌شنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۸۹

گفتگوی ایسنا با عباس محمدی درباره ی جشنواره ی بیستون

با برپایی جشنواره‌ی بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون،
ایران واقعی به مردم جهان نشان داده می‌شود

رییس انجمن کوه‌نوردان کشور گفت: با برپایی جشنواره‌ی بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون، جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی ایران به کشور‌های دیگر معرفی می‌شود.

عباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که این جشنواره با [همکاری]سازمان کوهستان بلند (GHM) به‌صورت مشترک [با فدراسیون کوه نوردی] برگزار می‌شود، یادآوری کرد: سازمان کوهستان بلند با وجود آن‌که در فرانسه مستقر است، اما فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای دارد، بهترین کوه‌نوردان دنیا را به عضویت می‌پذیرد و سطح فنی خیلی بالایی دارد.

وی ادامه داد: برپایی جشنواره‌ی بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون در 26 مهرماه یکی از دستاورد‌های تفاهم‌نامه‌ی سه‌سال پیش انجمن کوه‌نوردان ایران با سازمان کوهستان بلند فرانسه است که کوه‌نوردانی از کشور‌های ایتالیا، فرانسه، سوییس، انگلیس، چک و ایالت متحده‌ی آمریکا در آن حضور می‌یابند. بیش‌تر شرکت‌کنندگان این جشنواره در جهان شناخته شده‌اند و سطح فنی بالایی در کوه‌نوردی دارند. در کنار این سنگ‌نوردان حرفه‌یی تلاش می‌کنیم، افرادی از ایران حضور داشته باشند تا از آخرین تکنیک‌های فنی سنگ‌نوردی جهان اطلاع یابند و آن را فراگیرند.

او با بیان این‌که برپایی این جشنواره جدا از جایگاه ورزشی آن، جنبه‌ی فرهنگی و گردشگری دارد، اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره که اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در آن مشارکت دارد، پنج روز گشت در کرمانشاه و اصفهان در نظر گرفته شده است تا تصویری واقعی از ایران به این افراد که در جامعه‌ی خود تأثیرگذارند، نشان دهیم، چون رسانه‌های غربی در این سال‌ها سم‌پاشی زیادی علیه کشور ما داشته‌اند و حضور این ورزشکاران در تغییر چهره‌ی ایران در جهان قطعا تأثیرگذار است.

محمدی معتقد است: برپایی جشنوراه‌ی بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون در گردشگری کرمانشاه بسیار تأثیرگذار است. بنابراین تلاش می‌کنیم، این جشنواره را هر سال برگزار کنیم تا فرصت آشنایی با ظرفیت‌های ایران برای سنگ‌نوردان و کوه‌نوردان خارجی بیش‌تری فراهم شود.

منبع: ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: