شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۸

آسفالت کردن مسیر گوسفندسرا

روز ۵شنبه ۲۵ تیر ۸۸ عده‌ای از دوست‌داران طبیعت در اعتراض به آسفالت کردن مسیر گوسفند‌سرا به رینه رفتند، این دوستان با بستن راه و جلوگیری از حرکت کامیون‌ها، اعتراض خود را به گوش مسئولین محلی رساندند و سرانجام ادامه کار به برگزاری جلسه‌ای در شهرداری منجر شد.


در این گفتگو، شهردار رینه به اعتراض کنندگان اطمینان داد که طرحی برای آسفالت کردن این مسیر در بین نیست و موضوع پروژه، تنها تسصیح و شن‌ریزی مسیر است که بودجه آن در دور دوم سفر استانی به مازندران به مبلغ ۸۰ میلبون تومان تصویب شده است و چون اعتبارهای استانی تا پایان تیرماه منقضی می‌شوند، پیمان‌کار با عجله در پی تمام کردن این کار است!

این جلسه تا ساعت ۱۶۰۰ ادامه داشت.
از انجمن کوه‌نوردان ایران، ۳ نفر، عباس محمدی، فرنوش رییسی و عباس ثابتیان به رینه رفته بودیم.

پ ن ۱- اینکه واقعا طرحی برای آسفالت کردن مسیر وجود نداشته است مورد تردید است.

پ ن ۲- به نظر می‌رسد که مسئولین محلی در مقابل موج اعتراض‌ها، از نامه رییس فدراسیون کوه‌نوردی و فشار بر استان‌داری مازندران تا بازتاب رسانه‌ای آن و از اقدام مردمی انجمن کوه‌نوردان و اعتراض عمومی به این کار، در موضع انفعالی قرار گرفته‌اند.

پ ن ۳- این اعتراض وجود مسیر فعلی گوسفندسرا و تعمیر و تسطیح و شن‌ریزی آن را هم در بر می‌گیرد و البته آسفالت کردن آن.

پ ن ۴- احتمالا در فرصت دیگری، زمانی که آب این اعتراض از آسیاب بیفتد، اسفالت کردن مسیر هم با سرعت انجام خواهد شد. همان‌طور که دوست گرامی، آقای ضرابیان اشاره کرده است

«جلوگیری ازتخریب چه چیزی برادرمن ؟ مگر محیط کوهستانی سالمی دراین سرزمین باقی مانده است ؟ جاده خاکی دیریازود آسفالت خواهد شد ! اگربنا به جلوگیری بود باید جلوی احداث جاده گرفته می شد . تا کوهستان ها متولی نداشته باشد همین آش هست و همین کاسه !»

هیچ نظری موجود نیست: