پنجشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۸

کوه و یک قربانی تازه!

از ایمیل رسیده از هیات کوه نوردی مهریز (استان یزد)

بعد از گذشت چهل سال ، میل فرنگی چهارمین قربانی را گرفت

در روز جمعه ۱۳۸۸/۳/۲۹ تیم کوهنوردی میهن سبز پس از فتح قله و هنگام برگشت دچار حادثه گردید و در محلی پایین تر از چاه برفی(حدود ۱۵۰ متری قله) یکی از کوهنوردان با سابقه یزد به نام حسین قطب الدینی بر اثر برخورد سنگ و نداشتن خود حمایت تعادل خود را از دست داد و بیش از ۲۰۰ متر سقوط کرد که در دم کشته شد. ساعاتی پس از حادثه تیم های امداد شامل دوستان کوهنورد ، جمعیت هلال احمر و هیأت کوهنوردی مهریز و یزد بلافاصله در محل حضور یافتند و با تلاش فراوان پس از بسکت نمودن جسد و گذشت بیست ساعت و برپا نمودن کارگاه های متعدد پیکر مرحوم را تا زیر صخره ها در محلی به نام پیوال سوخته به پایین آوردند و از آنجا به بعد به وسیله یک رأس قاطر که از قبل در محل مناسب استقرار یافته بود آن را به مزرعه آدرشک انتقال دادند.

هیأت کوهنوردی شهرستان مهریز ضمن تشکر از کلیه عزیزانی که بدون هیچ چشم داشتی و فقط به خاطر حس نوع دوستی و رضای خدا در عملیات امداد به صورت داوطلبانه شرکت نموده اند، این ضایعه اسفناک را به خانواده آن مرحوم و جامعه کوهنوردی تسلیت عرض می نماید.

قله میل فرنگی با ارتفاع ۳۹۵۰ متر در منطقه آدرشک شهرستان مهریز قرار دارد و از جمله قله های فنی و دشوار استان یزد می باشد که تاکنون دو نفر شکارچی ، یک نفر گردشگر و یک کوهنورد با سابقه را به کام مرگ کشانده است. منطقه آدرشک در حال حاضر جزء مناطق نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و برای هرگونه فعالیت بایستی مجوز لازم را گرفت.

علیرضا جهازی - مسوول هیأت کوهنوردی شهرستان مهریز


پ ن
۱
توی این دو هفته حال و حوصله نوشتن نداشتم هر بار بدون نوشتن یک کلمه، کامپیوتر رو می بستم و می رفتم و البته بلاگفای عزیز هم نهایت همکاری را با کاربران خودش داشت تا وقتی هیجان زده میشوند به جای نوشتن چیزی به نوشیدن آب سرد اکتفا کنند.

پ ن
۲
منبع دیگری جز خود خبر برای تایید درستی آن نداشتم و امیدوارم که دست کم خبر مرگ کوه نورد یزدی نادرست باشد!

پ ن ۳

به آنا فراهانی - فکر میکنم باید چوب خط مرگ در کوهستان را راه اندازی کنی.


هیچ نظری موجود نیست: