دوشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۸




مرد جوان اهل برگاما در سال ۱۹۴۹ در عرصه کوه‌نوردی درخشید!، او ۱۹ ساله بود که ۶مین صعود Walker Spur را در گراند ژُراسس Grand Jorasses و با ۳ نفر از دوستان جوان خود به انجام رساند، ماریو بیانچی، امیلیو ویلا و آندریو اُگیونی. دو سال پس از آن به همراه لوچیانو گیگو، رخ شرقی گران کاپوسن Grand Capucin، پرشیب ترین دیواره مون بلان Mont Blanc را صعود کرد.

در ۱۹۵۴، بوناتی در یک اکسپدیشن ایتالیایی برای صعود به کی‌دو K2 شرکت کرد، تجربه‌ای دردناک و تلخ که در طی آن او و باربر پاکستانی، مهدی، به دنبال یک سوء تفاهم با هم‌نوردان خود، از یک بیواک دشوار در ارتفاع بالا جان سالم بدربردند.

او در بازگشت آماج حمله‌ها و انتقاد‌های نادرست و ناعادلانه‌ای شد که تا ۵۰ سال پس از آن نتوانست از آنها تبری جوید و در نتیجه دست به چالشی خارق‌العاده زد و ،

در تابستان ۱۹۵۵ در طول ۵ روز اولین صعود سلو بر روی رخ جنوب غربی دیواره درو را انجام داد، به دنبال آن برج آنجل Grand Pilier d'Angle در مون بلان را در سال ۱۹۵۷ و به همراه تونی گابی، برج قرمز بروییارد Brouillard را در سال ۱۹۵۹ به همراه آندریا اُگیونی و رخ شمالی برج آنجل را با یک یخ نوردی بسیار دشوار در ۱۹۵۹ به همراه کوزیمو زاپلی صعود کرد.

بازگشت او به هیمالایا در ۱۹۵۸ و صعود به گاشربروم۴ به ارتفاع ۷۹۸۰ متر با هم‌نوردی کارلو موری بود.

متن کامل را در ویکی پاکوب در بخش چهره ها بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: