دوشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۸۸

حادثه در منطقه توچال

به گزارش پايگاه جستجو و نجات هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان تهران، روز جمعه 25 ارديبهشت ماه ساعت 10:50 صبح گزارشي مبني بر سقوط خانم 28 ساله اي به نام ن . ر از صخره هاي منطقه غار پلنگ به نفرات مستقر در پايگاه داودي اعلام شد. بلافاصله يك تيم 5 نفره به منطقه اعزام شده،‌ و ساعت 11:30 تيم به محل حادثه رسيده بعد از چكاپ كامل مصدوم مشخص گرديد وي از ناحيه سر و كمر دچار تروما (جراحات شديد) شده،‌ پس از اقدامات اوليه و بانداژ سر و صورت و فيكس كردن گردن وي را با برانكارد و عبور از منطقه اي صعب العبور به پايگاه داودي انتقال داده و رسيدگي كامل به وضعيت مصدوم صورت گرفت،‌ بعد از رسيدن نيروهاي هلال احمر و آتش نشاني مجروح را به سمت هلي كوپتر حركت داده و در نهايت ساعت 16:00 با هلي كوپتر به بيمارستان انتقال داده شد.

عکس از آرام کوه
۲۵ اردیبهشت ۸۸ ما برای تمرین سنگ نوردی در بند یخچال بودیم و نظاره گر این عملیات نجات.

میدیدیم که حادثه دیده را چگونه با سختی٫ پایین می‌آوردند و بعد انتظار برای رسیدن هلی‌کوپتر چقدر طولانی شد!!
از زمانی که صدای پرواز هلی‌کوپتر به گوش رسید تا زمانی که بر زمین نشست بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید و این پرنده تمامی کوهستان توچال را درنوردید و بارها از فراز منطقه گذشت در حالی که تعداد زیادی بر روی پاکوب، در بند یخچال و هر جایی که میشد، لباس‌های رنگی خود را در آسمان می‌چرخاندند و جیغ و داد می‌کردند تا خلبان را متوجه محل فرود کنند!!!

بیشتر ما نظر دادیم که نخیر! این هلی‌کوپتر برای امداد نیامده، فقط دارد گشت زنی میکند
پس از اینکه نیم ساعتی گذشت و پرنده شروع به دور زدن و کم کردن ارتفاع کرد و با روش نزدیکی کاملا ناشیانه اش به محل نشست، دیگر شکی نمانده بود که خلبان در حال کارآموزی است و یا مانند راننده های تاکسی که مسافران غریب و ناآشنا را دور شهر می‌چرخانند تا کرایه بیشتری بگیرند، سرگرم وقت گدرانی است.

پس از جا دادن مصدوم، هلی‌کوپتر با پرواز سریع و جانانه‌ای از منطقه دور شد!




هیچ نظری موجود نیست: