چهارشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۷

صلح ، شادی و دوستان واقعی



با خاموش شدن مشعل المپیک پکن در 24 اوت 2008 و با فراخوان UIAA صدها کوهنورد جوان از سراسر جهان مشعل هایی را بر فراز کوهها افروختند تا ارزش های المپیک را زنده نگاه دارند.

ژیدنکا میهلیچ از کمیسیون جوانان UIAA میگوید که احساس و هیجانی که ما و دوستانمان بر فراز قله های مختلف جهان در یک روز و یک ساعت داشتیم بی نظیر بود.

در یونان جوانان محلی به کوهنوردانی از کره جنوبی ، اسپانیا ، ایتالیا و چین پیوستند و به کوه المپ (2،917متر) صعود کردند و مشعلی را افروختند.

بارش برف تازه مانع صعود جوانان به قله 2846 متری تریگلاف (بلندترین کوه اسلوونی) شد ولی آنها در عوض تصمیم گرفتند مشعل هایی را بر فراز چندین قله دیگر بیفروزند;





در جمهوری ماسدونیا جوانان کوهنورد ده قله بالای 2000 متر را در هوایی خوب صعود کردند ، جوانترین آنها ماریای 7 ساله و کرسیتینای 8 ساله بودند که به قله تومبا بلاسیکا صعود کردند.

در اوکراین گروهی از جوانان مشعلی را به طوز نمادین بالای کوه گوورلا (2058 متر) افروختند ، الکساندر زایدلر از فدراسیون کوهنوردی اوکراین میگوید: جوانان ما به فراخوان کمیسیون جوانان UIAA پاسخ دادند.


کلوب کوهنوردی آفریقای جنوبی شرکت کنندگان جوانی را دعوت کرد که که معمولا کوهنوردی نمی کنند مانند خانه کودکان ژوهانسبورگ ، گروه جوانان کلیسا ، سازمان جوانان و پیشاهنگان ، جنی پاترسون از کلوب کوعنوردی آ ج میگوید: در آفریقای جنوبی گویی همه شادمان بودند ، جوانان قله کوه Lion را صعود کردند و برای کودکان زیر 8 سال هم یک اتفاق خاص! صعود به قله برونبرگ.

بخشی از پیام جوانان کوهنورد

ما به تمام کوهنوردان و به همه مردم در سراسر جهان پیام صلح و دوستی ، عشق ، احترام و یگانگی و شادی و سرور میفرستیم ، آرامش ، نشاط و دوستان واقعی را در کوهها بیابید،
بیایید صلح و دوستی را از بلندای کوهها در میان دره ها و در بین تمامی انسانها بگسترانیم.


منبع:UIAA
http://www.theuiaa.org/news_104_UIAA-youth-mark-Olympic-peace

هیچ نظری موجود نیست: