پنجشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۹۷

نمایشگاه جهانی کتاب کوهستان - پَسی مون‌بلان

تابستان ۱۳۹۷ (۲۰۱۷) ۲۹امین دوره‌ی نمایشگاه در شهر #پَسی (فرانسه) برگزار شد.

حضور انجمن کوه‌نوردان ایران در این نمایشگاه نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و به ابتکار ابراهیم نوتاش عملی شد.
پس از اعلام آمادگی و ثبت‌نام، تصمیم گرفتیم که چند بروشور برای معرفی کوه‌های ایران آماده کنیم، برای تهیه‌ی این بروشورهای سه‌زبانه (فارسی، انگلیسی و فرانسه) با ابراهیم نوتاش و عباس محمدی همکاری داشتیم.
شش بروشور با عنوان‌های علم‌کوه، دماوند، البرز، زاگرس، اشتران‌کوه و سبلان چاپ کردیم که در هر دوره توزیع شده و امسال هم حسابی به کارمان آمد.

حضور ما در این #نمایشگاه با هزینه‌ی شخصی و با هدف آشنا ساختن بازدیدکنندگان با ایران، طبیعت ایران و کوه‌های آن انجام شده است، البته گفت‌وگوها تنها به کوه و طبیعت خلاصه نمی‌شود، خیلی‌ها مایلند بدانند در ایران چه می‌گذرد، اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی چطور است و...

از بین بازدیدکنندگان، آنهایی که پیش از این به ایران سفر کرده‌اند با آگاهی از حضور «کلوب آلپَن ایرانین» ، مشتاقانه خود را به ما می‌رساندند، از تجربه‌ی سفر به ایران می‌گفتند، از خوبی‌ها و خوشی‌های سفرشان، از میهمان‌نوازی ایرانیان و از دوستی‌هاشان با مردم ما که در سفر به یادماندنی‌شان پایه‌ریزی شده است.

در این دوره با افسر شاندیز و علی کریمی غرفه‌ی ایران را برپا کردیم.
همکاری و یاری برگزارکنندگان نمایشگاه به‌ویژه خانم ژوئل شاپاز کمک زیادی به ما کرد تا این دوره را هم مانند گذشته به خوبی برگزار کنیم، از همه‌ی دوستان فرانسوی‌مان سپاس‌گزاری می‌کنیم.




 در حال آماده‌سازی غرفه

کارهای دست علی بسیار پرکشش و جذاب بود









هیچ نظری موجود نیست: