دوشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۵

دوازدهمین جشن روز ملی دماوند

این جشن مردمی، از سال ۱۳۸۴ در نزدیک‌ترین جمعه به سیزدهم تیر (روز تیرگان) و با هدف جلب توجه همگان به جایگاه دماوند در تاریخ و طبیعت ایران در شهر رینه برگزار می‌شود.
امسال، به خاطر مقارن شدن سیزدهم تیر با ماه رمضان، جشن در روز جمعه اول مرداد برگزار خواهد شد. انجمن دوستداران دماوند، انجمن کوه‌نوردان ایران، دانشگاه پیام نور رینه، شهرداری و شورای شهر و شماری از اهالی رینه، شماری از دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی، و دیگر کنشگران محیط زیست، دست اندر کار برگزاری این رویداد برجسته‌ی محیط زیستی هستند.
این جشن و همایش یک روزه، شامل مجموعه برنامه‌هایی است که در آن‌ها دوستداران محیط‌های کوهستانی ‌به مشکلاتی که زیست‌بوم دماوند (و دیگر کوهستان‌های کشور) با آن روبرو است، و به راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات می‌پردازند. جشن  همچنین فرصتی است برای آشنا شدن کنشگران محیط زیست با یکدیگر، معرفی «چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیستی» و از این رهگذر، افزایش سرمایه‌ی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست.
نمایتدگی‌های انجمن کوه‌نوردان ایران، و دیگر سازمان‌های کوه‌نوردی را در نقاط گوناگون کشور به برگزاری جشن باستانی تیرگان و ترکیب آن با جشن دماوند دعوت می‌کنیم.

برای ثبت نام جهت حضور در نمایشگاه جانبی جشن تیرگان، می‌توانید با انجمن دوستداران دماوندکوه تماس بگیرید؛ این‌جا

دیده‌بان کوهستان

هیچ نظری موجود نیست: