یکشنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۴

یاری‌رسان محیط‌بانان کوهستان دنا باشیم!

محیط‌بان کسی است که حافظ جذاب‌ترین چشم‌اندازهای سرزمین مادری‌مان و نگاه بان ارزشمندترین میراث‌های حیات‌بخش کشور یعنی سرمایه‌های طبیعی سرزمین کهن ایران است.
فعالان محیط زیست ایران آگاهی دارند که چند محیط‌بان، از جمله محیط‌بانان منطقه‌ی حفاظت شده و ذخیره‌گاه زیستکره‌ی دنا که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کوه‌نوردی کشور هم هست، به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه از چند سال پیش در زندان به سر می‌برند. این محکومیت، در پی انجام ماموریت و درگیری در منطقه رخ داده است. در این‌جا قصد نداریم که به ماهیت این حکم و چگونگی و چرایی ماجرا بپردازیم؛ ما فقط قصد داریم به آزادی این محیط‌بانان کمک کنیم.
فعالیت محیط زیستی، فقط نوشتن و گفتن از مشکلات محیط زیست کشور نیست! گاه، ضرورت دارد که به پاس برخورداری از طبیعت که هر گوشه‌ی کوچک آن درّی گران‌بها است، هزینه‌ای هم بپردازیم.
موسسه‌ی «گنجه‌ی پشتیبان زیست‌بوم ایران» (در شرف ثبت رسمی)، نهادی است غیردولتی که هدف‌ها و برنامه‌های آن، جذب کمک‌های مردمی و حمایت از محیط‌بانان، جنگل‌بانان و دیگر مدافعان ارزش‌های طبیعی کشورمان است. این موسسه، پیش‌تر نیز کمک‌های کوچکی در این زمینه ارایه کرده است. گنجه، همچنین در نظر دارد که در آینده با کمک‌های مالی هواداران محیط زیست، از طرح‌هایی که به حفظ و ارتقای محیط زیست یاری می‌رساند، پشتیبانی کند.
کمک مالی شما همیاران، نشانگر توان جامعه‌ی مدنی کشور در خدمت به محیط زیست، و گام موثری در راستای آزادسازی محیط‌بانان دربند خواهد بود.
حامیان عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شیوه‌های زیر واریز کنید:
۱- از طریق شماره حساب ۷-۲۰۹۲۲۵۳-۸۰۰  نزد بانک پارسیان، شعبه‌ی بیمارستان پارسیان (کد شعبه: ۱۰۷۰)
۲- از طریق شماره‌ی شبا:  ۳۳۰۵۴۰۱۰۷۰۸۰۰۰۲۰۹۲۲۵۳۰۰۷ IR (به صورت اینترنتی)
۳- از طریق کارت:   ۶۲۲۱۰۶۱۱۰۴۸۲۲۲۶۹   (به وسیله‌ی عابر بانک)

هیات امنا:
بهمن ایزدی، رییس هیات مدیره‌ی کانون سبز فارس
عباس ثابتیان، رییس هیات مدیره‌ی انجمن کوه‌نوردان ایران
عباس محمدی، مدیر گروه دیده‌بان کوهستان
لطفا پس از واریز پول، مبلغ و ساعت واریز را از طریق تلفن ۶۶۷۱۲۲۴۳-۰۲۱ (از ساعت ۱۰ تا ۱۷ شنبه تا چهارشنبه) یا نمابر ۶۶۷۱۲۴۲۱ -۰۲۱ ، یا با گذاشتن یادداشت در گروه تلگرامی "کمپین حیات" اطلاع دهید تا اعلام وصول شود.

هیچ نظری موجود نیست: