دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

جهانی بدون شیر، سلطان جنگل؟

سلطان جنگل در لیست قرمز  23000 موجود در حال انقراض!!

The lion is currently listed as vulnerable at a global level, with its western African subpopulation listed as 'critically endangered' due to over-hunting and dwindling prey

شیر پرتوان، خرچنگ های گوشه نشین غارها و کمیاب ترین شیر دریایی در بین حدود 23000 موجود در حال انقراض و در خطر نابودی اند. در لیستی که «IUCN» (اتحادیه ی جهانی حفاظت از طبیعت) به روز کرده است خبر از پیشرفت هایی در نجات گونه های در خطر می دهد، اما هم چنین هشدار می دهد که این موفقیت ها در سایه ی نابودی گروه بزرگی از جانداران قرار گرفته است، 22784 گونه ی جانوری و گیاهی در آستانه ی انقراضند.

طبیعت ما به صورت فزاینده ای شکننده می شود!

نسل شیرها در سراسر جهان آسیب پذیر و شکننده است، وضعیت شیرهای ساکن غرب آفریقا به خاطر شکار بی رویه، بحرانی و خطرناک خوانده شده، این روند در شرق آفریقا هم که به صورت تاریخی زیست گاه پایدارتری برای شیران بوده است هم وجود دارد.
IUCN  هشدار می دهد که تجارت استخوان و دیگر اعضای حیوانات برای درمان گری در آفریقا و آسیا تهدید تازه ای برای جانوران به شمار می آید. در نتیجه ی روندی که شش دهه ادامه داشته است، جمعیت سیاه گوش ها (Lynx از گربه سانان وحشی نیم کره ی شمالی) آن چنان کم شده است که در معرض بیشترین خطر در بین گربه سانان هستند.

جهان و کره ی خاک را دریابیم!!



هیچ نظری موجود نیست: