پنجشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۴

کاسبی در پوکهرا - یک ساعت تا مرکز زلزله نپال - ادامه دارد!


کاسبی در پوکهرا - یک ساعت تا مرکز زلزله نپال - ادامه دارد!

دو روز پس از مرگ بارترین فاجعه هشتادسال گذشته در کشور نپال، خارجی ها در اطراف دریاچه ی خوش منظره ی شهر جمعند، خرید می کنند، در کافه ها و رستوران ها می نوشند و می خورند و برنامه ی بعدی سفر خود را تدارک می بینند! (آری رسم روزگار چنین است)!!
فقط با یک ساعت رانندگی از کانون زلزله! کاسبی مثل همیشه جریان دارد، سفر با قایق بر روی دریاچه و پرواز با پاراگلایدر در شهری که از زمین لرزه ی ویران گر در امان مانده است!
هرسال هزاران گردش گر به این پایان گاه خوش منظره سفر می کنند تا به تماشای کوه ها بنشینند، از هوای پاک و زمستان های زیبای آن لذت ببرند و به ورزش های ماجراجویانه مشغول شوند.
پوکهرا در آرامش است، اینجا با کاتماندو پس از زلزله هیچ شباهتی ندارد، مردم به سرکارهای خود بازگشته اند، کودکان اینجا و آنجا به بازی سرگرمند، برق هست، اینترنت هست و باقی چیزها! (ماریانا هوکه-گردش گر هلندی)
پوکهرا در 73 کیلومتری (45 مایل) شرق کانون زلزله ی 7.9 ریشتری روز شنبه  25 آوریل قرار  دارد، براساس اعلام موسسه تحقیقات جغرافیایی آمریکا، کانون زلزله چهار کیلومتر به پوکهرا نزدیک تر بوده است تا به کاتماندو! اما تنها نشانه ی فاجعه ای که بیش از 4000 نفر را نپال کشته است، چند دیوار فروریخته در پوکهرا است.
کارشناس هندی زلزله - میلاپ چاند شارما - گفت که شهر احتمالا بر روی لایه ای از سنگ ها و صخره ها قرار گرفته که در هنگام لرزش به سادگی جابجا نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست: