سه‌شنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۲

نشست به یاد ماندنی برای روز جهانی کوهستان در دفتر انجمن کوه نوردان ایران


نشست به یاد ماندنی برای روز جهانی کوهستان در دفتر انجمن کوه نوردان ایران برگزار شد.

فاطمه زند حبیبی رییس هیات مدیره انجمن کوه نوردان ایران و رضا زارعی رییس جدید فدراسیون کوه نوردی 

عصر دوشنبه 25آذر ماه 1392، نشستی تاریخی و به یادماندنی، به ابتکار و دعوت گروه دیده بان کوهستان (انجمن کوه نوردان ایران) در دفتر انجمن در تهران برگزار شد. این نشست به مناسبت روز جهانی کوهستان بود و با حضور مدیران سازمان‌های کوه‌نوردی تهران و پیشکوستان و فعالان جامعه کوه‌نوردی و با حضور 40 نفر برگزار شد.
در این نشست صمیمی و امیدبخش، رضا زارعی، رییس منتخب و جدید فدراسیون کوه‌نوردی و تعدادی از نامزدهای مجمع اخیر؛ همایون بختیاری، حمید مساعدیان، کاوه کاشفی، حسین رضایی و مهدی هنرمند نیز حضور داشتند.
دبیر نشست، محمود بهادری در ابتدا به مهمانان خیرمقدم گفت و سپس عباس محمدی گزارشی از فعالیت‌های انجمن و جامعه کوه‌نوردی برای حفاظت از محیط‌زیست و به مناسبت روز جهانی کوهستان ارایه کرد. سپس حاضرین نسبت به معرفی خود و بیان خلاصه دیدگاه خود درباره محیط کوهستان و دغدغه های جامعه کوه‌نوردی پرداختند، از جمله موارد پررنگ در بیشتر صحبت‌ها، تبریک و امیدواری برای فعالیت رضا زارعی به عنوان رییس فدراسیون کوه‌نوردی در چهار سال آینده و اهمیت پاسداشت پیشکسوتان کوه‌نوردی بود.
رضا زارعی نخستین رییس فدراسیون مردمی در طول تاریخ کوه‌نوردی ایران است و خود را اینگونه معرفی کرد: "رضا زارعی هستم از باشگاه آرش، بعد انجمن و بعد فدراسیون کوه‌نوردی"
در ادامه جلسه تصاویری از چشم اندازهای کوهستانی ایران به نمایش گذاشته شد. سپس بیانیه هیات مدیره انجمن کوه نوردان ایران به مناسبت انتخاب رضا زارعی به ریاست فدراسیون کوه نوردی توسط فاطمه زند حبیبی، رییس هیات مدیره خوانده شد و با لوحی از فعالیت‌های دلسوزانه و موفق کاوه کاشفی در سال‌های ریاست بر هیات کوه‌نوردی تهران تقدیر شد.
در ادامه رییس فدارسیون در سخنانی بر اهمیت و لزوم فعالیت فدراسیون کوه‌نوردی در زمینه محیط زیست تاکید کرد و از جمله برنامه‌های خود را ایجاد کارگروه منسجم و فعال محیط زیست در فدراسیون بیان کرد. و بعضی از حاضران پیشنهادهایی را در این زمینه در میان گذاشتند.
اکثریت حاضرین بر اهمیت کوهستان و فعالیت بیشتر و موثر جامعه کوه‌نوردی برای حفاظت از محیط کوهستان تاکید داشتند و در این دیدار پیمانی دوباره برای همکاری و فعالیت در این زمینه بستند.
در انتهای دیدار گفتگوهای صمیمی، شبی پرامید را برای همکاری بدون تنش و موثر بخش دولتی و غیردولتی کوه‌نوردی ایران رقم زد.
 گزارش: محمود بهادری
   

هیچ نظری موجود نیست: