چهارشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۲

نسیم عشقی و گشایش مسیری به نام حسین هیزم کار!



حسین هیزمکار،  عضو قدیمی باشگاه کوه‌نوردان آرش را می توان از آن دست افرادی دانست که نامشان با کوه‌ها و دیواره‌های ایران عجین شده. حسین متولد ماه خرداد ۱۳۴۴ است، او کوه‌نوردی را از سال ۱۳۵۹ آغاز و فعالیت سنگ‌نوردی‌‌اش را از سال ۱۳۶۵ و در گروه کوه‌نوردان شکوه ادامه داد و در سال ۱۳۶۹ به گروه آرش پیوست.
سالها صعود و تربیت شاگردان پرشمار، از این مربی با اخلاق، چهرهای دوست داشتنی در میان سنگ ‌نوردان و دیواره نوردان بوجود آورده است. 
حسین را می توان جزو بیحاشیهترین، بی ادعا ترین، کم توقع ترین و البته محبوب‌ترین مربیان سنگ نوردی دانست. او صعودهای زیادی را برروی دیواره هایی چون علم کوه، بیستون، یافته، لجور، اخلمد، تزرجان و سنگ‌سرسل (مهدی‌شهر سمنان) انجام داده است.


نسیم خود، چنین می‌نویسد:

به پاس بزرگ‌داشت فعالیت‌های بزرگ مرد دیواره‌نوردی کشور «حسین هیزمکار» (در گشایش مسیرهای نو و آموزش به مسیر روهای نو) ، مردی که همیشه در کنار ما بوده و هست و خواهد بود، مسیری باز کردیم در منطقه‌ی پل خواب، به نام این بزرگوار؛«هیزمکار»
ایشان (حسین هیزمکار) مظلوم و بی هیاهو، قوی و آرام، سالیان سال است همچون سایه‌ای در کنار سنگ‌نوردان به پرورش و رشد دیواره‌نوردی کشورمان کمک کرده و می‌کند و هرگز به دنبال صندلی و مال و نام در دنیای عمودی‌مان نبود.
دوستش داریم، بیایید قدرش را هم بدانیم.
مسیر به نام هیزمکار با درجه سختی حدود 5,11cd  (کلاهک و در ادامه، صفحه‌ی چپی طول ۲ مسیرچکش).
 
گشایندگان: نسیم عشقی  آلا آزاد کیا

پ ن
حسین آرام و فروتن کار می‌کند و همراه‌ صمیمی‌مان است، اهل گفتن و نوشتن نیست، از دوستان او و دیگر کسانی که سابقه‌ی صعودها و گشایش هایش را بر روی دیواره‌های کشور در اختیار دارند خواهش می‌کنیم اطلاعات خود را برای مستند کردن فعالیت‌های او برای ما بفرستند.

پ ن بخشی از اطلاعات حسین از وبلاگ کوه قاف اینجا برداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست: