شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۹

من گم شدم؟ - آره خودم پیدات کردم


نجات ۱۲ كوه‌نورد گرفتار در كولاک لینک خبر

خبرگزاری‌ها از جمله جام جم آنلاين: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقی از نجات جان ۱۲

كوهنورد گرفتار در ارتفاعات «عنصرود» خبرداد.


وي يادآور شد: فرد تماس‌گيرنده كه خود را راننده مينی‌بوس كوه‌نوردان معرفي كرده بود، گفت كه امدادگران را در ارتفاعات «انگه رود» در روستای كندوان واقع در شهرستان «اسكو» منتقل كرده است و طبق قرار كوه‌نوردان ‌بايد در ساعت ۱۷ از كوه خارج می‌شدند، در حالي كه با گذشت سه ساعت از زمان ملاقات هنوز خبری از كوه‌نوردان به دست نيامده است.
حسين پور اضافه كرد: اين ۱۲ كوه‌نورد آماتور كه لباس و تجهيزات مناسبي نيز به همراه نداشتند، در شرايط نامساعد جوي از مسير اصلي منحرف شده و نتوانسته بودند مسير اصلی را پيدا كنند.

خبر جدید از خبرگزاری فارس: لینک خبر
رئيس هيئت كوه‌نوردی استان آذربايجان شرقی: نجات كوه‌نوردان گروه كوه‌نوردی كبريت‌سازی در تاريخ ۱۷ دی ماه ۸۹ توسط امداد و نجات كوهستان هلال احمر كذب است.

علي شامي‌نژاد امروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: سرپرست گروه كوهنوردي كبريت‌سازي آقاي داورپناه در تاريخ ۱۶ بهمن ۸۹ با حضور در دفتر هيئت كوهنوردي استان گزارش ساختگي آقاي آقاسيدي مسئول امداد و نجات كوهستان هلال احمر را رد كرد.
وي تصريح كرد: براساس اعتراض و اعلام كتبي سرپرست گروه كوهنوردي كبريت‌سازي تبريز مبني بر اينكه امدادگران هلال احمر در تاريخ ۱۷ دي‌ماه ۸۹ تعدادي از كوهنوردان مفقود شده در كوه سلطان سهند را پيدا كرده‌اند كاملاً تكذيب و درخواست اعاده حيثيت كرد.
رئيس هيئت كوهنوردي استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: سرپرست گروه كوهنوردي كبريت سازي تبريز كه بر حسب اعتراض به اين موضوع به هيئت كوهنوردي استان مراجعه كرده بود، اعلام كرد ما در تاريخ مذكور در قالب يك تيم ۶ نفره به قله سلطان رفته بوديم كه پس از فتح قله تصميم گرفتيم چهار نفر از مسير كندوان و دو نفر از مسير ليقوان برگرديم و اين كار انجام شد.
وي تصريح كرد: آقاي داورپناه در اظهارات خود مدعي شد كه ما دو نفر كه از مسير ليقوان برمي‌گشتيم طي تماس تلفني با دوستمان در تبريز درخواست كرديم كه ماشين ما را از محل كارخانه برداشته و به ليقوان بياورند تا از آنجا بتوانيم همنوردمان را كه به لحاظ سرخوردگي دچار آسيب جزيي شده بودند به تبريز بياوريم و همين كار نيز انجام شد و دوستمان كه با ماشين از ليقوان به طرف سفيدخوان آمده بود در روستاي سفيدخوان به هم رسيديم.
شامي‌نژاد گفت: متاسفانه آقاي آقاسيدي با شنيدن اين موضوع با جار و جنجال در منطقه «عنصرود» حاضر شده و با اعلام خبر كذب موجب نگراني خانواده‌ها شده است و به دروغ ادعاي پيدا شدن و نجات جان كوهنوردان را كرده است در حاليكه ما خودمان از مسير برنامه‌ريزي شده قبلي به تبريز برگشتيم كه با شنيدن خبر كذب امداد هلال احمر متعجب و متحير شده و براي نامبرده اظهار تاسف كرديم.

رئيس هيئت كوهنوردي استان آذربايجان شرقي در توضيح ماجرا گفت: پيرو اعلام امداد و نجات كوهستان هلال احمر در تاريخ ۱۴ بهمن ۸۹ مبني بر مفقودي يك گروه ۱۳ نفره از كوهنوردان در مسير قله سلطان سهند، هيئت كوهنوردي موضوع را از گروه مورد بحث پيگيري و در نهايت مشخص شد اعلام مفقودي از طرف كميته امداد و نجات كوهستان هلال احمر وجاهت نداشته و صرفاً عدم اطلاع از موضوع بوده است كه براساس اشتباه اعلامي راننده ميني‌بوس صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: موضوع از اين قرار بوده است كه كوهنوردان مذكور از مسير «عنصرود» به قله سلطان صعود و از مسير كندوان بازگشته‌اند در حاليكه راننده ميني بوس به لحاظ ناهماهنگي و گمان اينكه كوهنوردان مذكور ديگر بازنگشته‌اند مراتب را به امداد و نجات كوهستان هلال احمر اعلام مي‌دارد غافل از اينكه كوهنوردان از مسير كندوان برگشته‌اند و موضوع مفقودي يا گرفتاري در كولاك كذب و منتفي است.
رئيس هيئت كوهنوردي استان آذربايجان شرقي افزود: انتظار مي‌رود اقدام كنندگان و امدادگران بدون بررسي موضوع از پخش اخبارهاي مقدماتي كه صحت آنها تاييد نشده و موجب نگراني خانواده‌ها و علاقمندان به اين رشته مي‌شود خودداري كرده و حيثيت رشته ورزشي و ورزشكار را بالاتر از فضاسازي و نفع شخصي منظور كنند.

پس از خواندن این دو خبر پرسش هایی برایم ایجاد شد که با شما در میان می گذارم:

اگر خبر هلال احمر کذب باشد، یعنی هلال احمر دروغ گو است؟ یا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی دروغ گو است؟

اگر معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی دروغ نگفته باشد و آن دوازده نفر را نجات داده باشند، آیا آنگاه رئيس هيئت كوهنوردي استان آذربايجان شرقي دروغ گو است؟ و یا آقاي داورپناه سرپرست گروه كوهنوردي كبريت‌سازی تبريز دروغ می گوید؟

آیا اگر کوه نوردی گم شود و او را پیدا کنند، آنگاه او سر خود را از شدت شرم نخواهد توانست بالا بگیرد و آبروی ورزشی اش بر باد رفته است؟

آیا کسانی که شرمگین می شوند مانند حسنی مبارک به شرم الشیخ می روند؟

هلال احمر دوازده نفر را پیدا کرده است ولی آن کوه نوردان کارخانه کبریت که گم هم نشده بودند، شش نفر بوده اند. در این صورت شش نفر باقی مانده چند نفر بوده اند؟

امکان دارد که هلال احمر آن دوازده نفر را که گم نشده بودند، با توسل به زور پیدا کرده باشد و با زور لباس مناسب به آنها پوشانده باشد و به زور به آنها غذا داده باشد و به زور آنها را سوار آمبولانس کرده باشد و به نزد خانه و خانواده بازگردانده باشد؟

امکان دارد که آن راننده مینی بوس فرد معلوم الحالی بوده که خواسته از یک طرف آبروی کوه نوردانی را بریزد که هرگز و در هیچ شرایطی گم نمی شوند و آنها را کوه نوردانی گم شده معرفی کند، و از سوی دیگر گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر را بی جهت به یک عملیات امداد و نجات وادار کند و آنها ناچار شوند با توسل به زور دوازده نفر را با لباس نامناسب نجات دهند که اصلن هیچ ربطی به آن کوه نوردان کبریت ساز نداشته اند.

پ ن

اینکه هلال احمر دوازده آمبولانس برای نجات دوازده نفر فرستاده است، یعنی نفری یک آمبولانس، جای تقدیر و ستایش دارد.

پ ن

اینکه کوه نوردان بابت اینکه به دروغ و یا به اشتباه گم شده خطاب شده اند، قرار است ادعای اعاده حیثیت کنند، جای تقدیر و ستایش دارد.

هیچ نظری موجود نیست: