پنجشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۹

مش عین‏الله ربیع‏پور، درگذشت!


مش عین‏الله ربیع‏پور، (یار دیرینه کوه‏نوردان) ساعت 8 امشب برای همیشه ما را تنها گذاشت و صدای رسا و دلنشینش تا ابد در منطقه علم‏کوه و تخت‏سلیمان جاودانه شد!

از وبلاگ گروه کوهنوردی کلاردشت


مش عین اله هم رفت
گویی با هر کوهنوردی یکبار علم کوه رو صعود می کرد. صدای غُر زدنهاش جزوی از صعود هر کوهنوردی به سرچال و علم چال بود. نیمه های شب راه می افتاد تا موقع طلوع کوهنوردا از پشت وانت بهش برسن و بارهاشون رو به بالا برسونه.
با همه دَم خور بود و خنده های بلندش از ذهنها محو نخواهد شد.
مش عین اله یار قدیمی کوهنوردا و سنگ نوردا برای همیشه رفت تا تنها خاطراتش برای عاشقای علم کوه باقی بمونه.
یادش به گرامی

از وبلاگ کوه قاف

درگذشت عین الله ربیع پور، همراه قدیمی ره پویان علم کوه


مش عین الله ربیع پور، درششم مرداد سال ١٣١١ در رودبارک کلاردشت متولد شد. با هیزم شکنی و چارواداری روزگار می گذراند و از حدود ۴٠ سال پیش، در فصل تابستان (و اگر پیش می آمد، در فصل های دیگر) با قاطرهایی که داشت، بار و بنه‌ی کوه‌نوردان را به کوهستان؛ سرچال، علم چال، حصارچال، و... می برد. همیشه خوشرو و بذله گو بود و اگر با او هم سخن می شدی، با انبانی از حکایت ها و ضرب المثل ها، از «حکمت عامه» بهره مندت می ساخت.

در دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد، هر بار که به علم کوه می رفتیم، عین الله را می دیدم. در شهریور ۱۳۸۷ فرصتی دست داد تا یک بار دیگر با او در مسیر سرچال هم پا شوم که او را همچنان قبراق و سرحال دیدم؛ از همسر درگذشته اش به نیکی یاد می کرد و می گفت که خانه اش را با یاد او دوست می دارد. حکایتی تعریف کرد و شعری طولانی خواند، و پیدا بود که ذهنی هشیار و سالم دارد. پس از آن، در بعد از ظهر پرخاطره ی ١٨ مهر ١٣٨٧، انجمن کوه نوردان ایران در همایش نکوداشت راهنمایان پیش کسوت علم کوه، در حسن کیف از او در کنار صفر نقوی، رسول نقوی، علی محمد فرضی، و علیدوست فرضی تقدیر کرد. در آن نشست برای من جالب بود که عین الله همسر ابراهیم نوتاش را که چهل سال پیش دیده بود، شناخت و خاطره هایی از صعود آن زمان آنان تعریف کرد.

عین الله، در شب هشتم دی ٨٩ احتمالا بر اثر سکته ی مغزی درگذشت. مرگی چنان که آرزو می کرد؛ در حالی که هیچ دوره ی بیماری را نگذرانده بود، و بی هیچ خانه نشینی و ذلت.

از وبلاگ دیده بان کوهستان


یادش گرامی


هیچ نظری موجود نیست: