شنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۹

دوباره ساکا!

جمعه‌ی ۸۹/۱/۲۷ ساعت ۶ صبح ۴راه تهران‌٫ارس جمع شدیم و به سمت افجه راه افتادیم.
پیش‌تر به مهدی پیش‌نهاد کرده بودم که به جای پرسون، باز به ساکا برویم و کار ناتمام هفته‌ی پیش را کامل کنیم. دوستان هم موافق بودند، بنابراین راه سووستون را گرفتیم و رفتیم، ناشتا را زیر درختان گردو خوردیم و به‌ راه افتادیم.
بیش‌تر برفی که هفته‌ی پیش باریده بود، آب شده بود، با سوار شدن بر روی یال به سوی قله حرکت کردیم.
هوا خوب و آفتابی بود و باد آرامی می‌وزید، بالای گردنه اسیتادیم تا موقعیت هفته ی پیش را دریابیم، رد پای‌مان هنوز دیده می‌شد و به سمت گردنه و در مسیر قله، هیچ رد پایی نبود و این نشان می‌داد که دوستان لواسانی در جمعه‌ی پیش جز ۵۰ متری جلوتر از ما نرفته بودند.

گردنه ساکا

فرود به گردنه و صعود به قله سریع‌تر از آنی که فکر می‌کردیم، انجام شد.
هوای خوب اجازه داد تا ساعتی را آن بالا سر کنیم، چای درست کردیم و نوشیدیم، کوه‌های دور و بر را نگاه کردیم، توچال را، گردنه‌ی دیزین و کلون‌بستک و سرک‌چال‌ها، مهرچال و پیرزن‌کلوم، دماوند که از دور، زیبا و پر کشش، دیده می‌شد و شوری در دل‌مان می‌انداخت و ریزان که نزدیک و نزدیک، در تمام مسیر خودنمایی می‌کردند.

بر روی قله - کوه ریزان در پشت ما در شرق دیده می شود

همراهان این برنامه:
مهری عسگری، محمود عسگری، معصومه قاسمی، محمدابراهیم قاسمی، وجیهه مهربانی، مهدی کاسبیان و عباس ثابتیان