یکشنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۹

ت یا اون ت که دسته داره!

مدتی است که تصمیم گرفته ام که برای نوشتن، فقت از یک ت استفاده کنم، خوب حرف های عربی هریک آوای خود را دارند و حذف کردن هرکدام از آن ها، ادای درست کلمه ها را مشکل می کند، ولی در فارسی همه ی ت ها مانند هم - ز، ظ، ض و ذ - غ و ق - و سرانجام س،ث و ص مانند هم ادا می شوند و استفاده از ت به جای اون یکی که دسته داره، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

من می خواهم حرف های بی کار در نگارش فارسی را حذف کنم و نخست با ت دسته دار یا تا شروع کردم - راستش اینکه از کودکی با این ت، یعنی اون یکی که دسته داره مشکل داشتم.

برای نوشتن در پاکوب، البته ناچارم از آن استفاده کنم چون کار جسنجو در وب را برای کلمه هایی چون تالقان دشوار می کند، اما آن جایی که بشود مثل این بلاگ، نه!

بسیاری از دوستان برای من کامنت می دهند که این اشتباه مرا گوش زد کنند، البته کامنت خصوصی که آبروریزی نشه، از این دوستان ممنونم، ولی این کار از روی اشتباه نیست و به عمد انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست: