شنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۸

بزرگ داشت دهمین سال تاسیس انجمن، در همدان

نشست های ماهانه‌ی آخر سال انجمن، معمولا در فضایی شاد و دوستانه و (از سال ۸۷ - به پیشنهاد دفتر نمایندگی لواسان) در شهرهایی به جز تهران برگزار می شود. پایه گذاری انجمن، از سال ۱۳۷۷ آغاز شد و از چند ماه پیش در نظر داشتیم که نشست آخر سال را به همایشی برای بزرگ داشت دهمین سال فعالیت انجمن بدل کنیم. همدان که می توان آن را پایتخت کوه نوردی ایران نامید، گزینه‌ی مطلوبی بود برای برگزاری این همایش، به ویژه که دفتر نمایندگی فعال ما با مدیریت کارآ و موفق جعفر بادامی، می توانست به خوبی اداره ی کار را بر عهده بگیرد.


همایش، از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن اجتماعات دبیرستان ۸۵ ساله و زیبای شریعتی همدان آغاز شد و پس از نیم ساعت که به دیدار و احوال پرسی گذشت، از ساعت ۱۵ با نواختن سرود ملی کشور صورت رسمی یافت.

جعفر بادامی، با گفتار دل نشین و گرم خود، خوش‌آمد گویی کرد و گفت که تقارن این نشست را با میلاد حضرت رسول (ص) باید به فال نیک بگیریم. سپس از پیش‌کسوتان کوه نوردی همدان که در نشست حضور داشتند، مانند (تیمسار) محمد جعفر اسدی، صادق کرباسی، عزت برق لشگری، محسن باقریه، نعمت اخضری، که هریک، از سرمایه های کوه نوردی کشور هستند، سپاسگزاری کرد. او همچنین از حمید اولنج، رییس و خانم ایزدی، نایب رییس هیات کوه نوردی همدان؛ از چند عضو هیات مدیره‌ی انجمن که در جلسه بودند (فرنوش رییسی، عباس محمدی، مازیار اتوکش)؛ کیومرث بابازاده – رییس پیشین هیات مدیره؛ دوستانی که از شهرهای دیگر (دزفول، سمنان، بروجرد، بیرجند، کرج، تهران، دیوان‌دره، اسد آباد) آمده بودند؛ و بالاخره همه‌ی حاضران (که بیش از دویست نفر بودند) تشکر کرد.


پس از بادامی، عباس محمدی رییس هیات مدیره‌ی انجمن در چند دقیقه، به کارهایی که تا کنون انجمن به انجام رسانده اشاره کرد. او گفت که انجمن توانسته تا حد زیادی به هدف اصلی خود که «تحکیم دوستی و افزایش همکاری ورزشی میان کوه نوردان» است، نزدیک شود؛ همچنین توانسته است کارهای بسیاری در جهت افزایش حساسیت در مورد حفاظت محیط های کوهستانی انجام دهد.
نکته ای که او با تاکید خاص به آن پرداخت، این بود که انجمن و دفترهای نمایندگی آن در شهرهای مختلف – بر خلاف تصور بعضی ها- به هیچ وجه در جهت رویارویی با فدراسیون و هیات‌های کوه نوردی کار نمی کنند، بلکه برعکس تلاش دارند که همکاری عمیق‌تری با آن ها داشته باشند. او دفتر انجمن در همدان را نمونه‌ی مطلوب نمایندگی های انجمن دانست، چرا که اعضای این دفتر توانسته اند هم زمان در هیات و انجمن، کار کنند و در فضایی صمیمانه با مسوولان هیات همکاری داشته باشند. محمدی گفت که انجمن، «موازی کاری» با هیات‌ها ندارد بلکه در تلاش است که «مکمل» فعالیت تشکیلات دولتی کوه‌نوردی باشد، و البته همچنین می کوشد که با نگاه انتقادی به جریان های موجود کوه‌نوردی، در جهت ارتقای کیفی این ورزش گام بردارد. پس از سخنان محمدی، یک کلیپ کوتاه (ساخته‌ی رضا نظام‌دوست) که در بر گیرنده‌ی بعضی فعالیت‌های انجمن بود، نمایش داده شد.

از دیگر سخن‌رانان نشست، حمید اولنج رییس هیات کوه نوردی همدان بود که به حاضران خوش‌آمد گفت و اعلام کرد که برای صعود به قله‌ی الوند در روز جمعه، «در خدمت دوستان» است. خانم ایزدی، نایب رییس هیات هم گفت که هیات کوه نوردی همدان، انجمن را در کنار خود می داند. از اداره‌ی کل محیط زیست همدان نیزآقای ایزدی حضور داشت که در سخنان کوتاهی، کوه نوردان را «حافظان واقعی و داوطلب» محیط زیست خواند.

در بخش دیگری از همایش، دو کوه نورد جوان همدانی، نیما اسکندری و محمد حسینی، گزارش و نمایش اسلایدی از چند برنامه‌ی دشوار خود (صعود دره‌ی یخار، صعود زمستانی دماوند، پیمایش غار پراو،...) ارایه دادند.

* در روز جمعه، در حالیکه پس از بارندگی شدید روز گذشته، هوا صاف شده بود، اعضای انجمن و شمار زیادی از دیگر دوستان همدانی به قله‌ی الوند صعود کردند.

گزارش دیار الوند از ابن هم‌آیش
گزارش گروه کوه‌نوردی پویا همدان از این هم‌آیش

گزارش انجمن کوه نوردان ایران - دفتر نمایندگی همدان گروه کوه‌نوردی پویا همدان از این هم‌آیش

هیچ نظری موجود نیست: