دوشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۸۸

گواهی های بی ارزش

گواهي هاي بي ارزش!

گواهینامه های صعود، که بوسیله مسئولان زیربط در کشورهایی که هیمالیا در آنها واقع است صادر می شود ، بطور سنتی به عنوان اثبات موفقیت مورد قبول بوده است اما حقیقتا چیزی را اثبات می کند؟



دانيلا تكسيرا كوه نورد پرتقالي حاضر در گاشربروم II بار ديگر با ارسال مطلبي جنجالي براي سايت مونت اورست صعودهاي اين كوه در سال 2009 و بويژه تلاش كوه نوردان ايراني حاضر در منطقه را به چالش كشيده. اما اينبار او نه تنها با زير سوال بردن اصل صعود كه با نقد اخذ گواهي هاي صعود از وزارت توريسم پاكستان، خواستار پاسخگويي اين نهاد شده است.
در اين نوشتار با ذكر يك جمله از دانيلا توجه شما را به خواندن ترجمه اين گزارش در وبلاگ كوه نوردي، ورزش و سلامتي جلب مي نمايم. شايد شما بتوانيد ضمن قضاوت در مورد اين گزارش پاسخي براي سوال اين كوه نورد پرتقالي بيابيد! ضمن آنكه شايسته است مسئولين اين تيمها با ارسال پاسخي شايسته از ارزشهاي تلاش تيمهاي ايراني دفاع نمايند.



چطور دنیای کوه نوردی در مرتفع ترین کوه های روی زمین به این وضعیت می رسد. ما بطور فزاینده ای از خود می پرسیم چرا افرادي كه هدف شان ماجراجویی و مبارزه طلبی است رويايشان به یک گواهینامه تنزل پیدا کرده است! "دانيلا تكسيرا"

به نقل از وبلاگ کوه قاف

هیچ نظری موجود نیست: