شنبه، مهر ۱۱، ۱۳۸۸

تغییر آب و هوا ، زندگی در آسیا را تهدید می کند

Align Centerنشست کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل- سپتامبر و اکتبر 2009 ، بانکوک

تغییر آب و هوا بهای غذا، امنیت انرژی و تعادل جمعیت را در آسیا تهدید می‌کند

فیلیپین - مانیل
بر اساس ۳ مصالعه جدید که به‌وسیله بانک توسعه آسیا انجام شده است، تغییر آب و هوا تهدیدی اساسی برای غذا و امنیت انرژی در آسیا به‌شمار می‌رود که اگر نسبت به آن بی‌توجه بمانیم، موج فزاینده‌ای از مهاجرت به سوی کلان شهرها را به‌دنبال خواهد داشت.
نتایج اولیه این مطالعه‌ها، اخیرا در بانکوک و در حاشیه مذاکرات مربوط به پیمان جدید تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCCC) که جای‌گزین پیمان کیوتو خواهد شد منتشر شده است.
(پیمان کیوتو در سال ۲۰۱۰ پایان می‌گیرد.)
یافته‌های این مطالعات نشان می‌دهد که افزایش دما در آسیا موجب فقر بیشتر در منطقه خواهد شد و زنان روستایی کشورهای در حال توسعه بیشترین وابستگی را برای امرار معاش خواهند داشت، دسترسی آنها به منابع، محدود میشود و قدرت تصمیم گیری آنها کاهش خواهد یافت.
امنیت انرژی و غذای هر فرد آسیایی و به ویژه زنان که آسیب پذیرتراز دیگران هستند و در نتیجه بیش از دیگران مهاجرت خواهند کرد، با تغییرات آب و هوایی، تهدید میشود.
«معاون مدیرعامل بانک توسعه آسیا - اورسلا شفر پروس»
بیش از نیمی از کل جمعیت آسیا زیر خط ۲ دلار در روز زندگی می‌کنند و این گروه از مردم هستند که به کشاورزی دیم یا بارانی وابسته می‌شوند و زندگی آنها به شدت با تغییرات آب و هوایی دستخوش تغییر و تحول می‌گردد.


اطلاعات بیشتر را از این آدرس دریافت کنید.



هیچ نظری موجود نیست: