پنجشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۷

سری جدید پرسش و پاسخ از UIAA


UIAA سری جدیدی از پرسش های رایج و پاسخ به آنها را منتشر کرده است که به تدریج ترجمه آنها را در اینجا پست میکنم.

1- آیا نوعی از ویتامین ها و یا مکمل های معدنی وجود دارند که کارآیی کوه نورد را بهبود دهند؟

غذایی که میخوری ، تو رو میسازه (You are what you eat) واین مکمل ها وقتی شما رژیم متنوع و متعادلی دارید، معمولا ضرورتی ندارند.
بعضی از سنگ نوردان (بویژه سنگ نوردان سرآمد) رژیم غذایی محدود و کم انرژی اختیار میکنند . اگر رژیم غذایی متنوع نباشد و یا گروه های غذایی اصلی در آن نباشند (مانند فرآورده های شیر، گوشت ، میوه و سبزی ها) ، کمبود ویتامین ها و کانی ها فابل پیش بینی است.

در خلال تمرین های فشرده و سنگین ، اگر رژیم غذایی مناسبی که بتواند وزن بدن ورزش کار را نگه دارد انتخاب نکنیم ، کاهش توده ماهیچه ای ، افت و یا اختلال در حفظ تراکم استخوان ها ، اختلال در خون ریزی پریودیک بانوان ، افزایش خطر خستگی و کوفتگی ، بیماری و جراحت را در پیش رو خواهیم داشت.

در درجه اول و قبل از اینکه حتی به استفاده از مکمل ها فکر کنید ، به رژیم موجود غذایی و آبی بدن خود توجه کنید و در صورت امکان با یک متخصص رژیم غذایی ورزشی مشورت کنید تا نیاز های ویژه بدن شما را با توجه به هدف ورزشی شما تعیین کند.

آنهایی که زیر 18 سال دارند ، باردار هستند ، و آنهایی که سابقه ای از بیماری و مشکلات دیگر دارند باید حتما قبل از استفاده از هر نوع مکمل با پزشکان متخصص مشورت کنند.


هیچ نظری موجود نیست: