پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۸۷

مرگ پزشک تیم ملی امید


تیم ملی امید کوه نوردی کشور پس از صعود قله ی 7134 متری تیلیچو پیک در ارتفاعات هیمالیا ، متأسفانه در حین بازگشت دچار حادثه شده و پزشک همراه تیم ملی سقوط می کند !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون : این تیم متشکل از 8 کوه نورد رده ی سنی امید ، به سرپرستی «حسین امانی» و همراهی « دکتر سعید بهاءلو » به عنوان پزشک ارتفاع ، جمعه 12 مهر ماه ، کشور را به قصد صعود قله ی 7134 متری « تیلیچوپیک » در کشور نپال ، ارتفاعات هیمالیا - منطقه آناپورنا - ترک کرد.

اعضای تیم پس از عزیمت به منطقه در دو هفته ی گذشته اقدام به برپایی دو کمپ در ارتفاعات این قله نموده و با توجه به شرایط مناسب جوی و آمادگی کامل نفرات ، اولین تلاش خود را برای صعود نهایی ، از کمپ دوم (6200 متری ) به سمت قله آغاز می کنند .


بنا بر گزارش عصر دیروز ( هشتم آبان ) «حسین امانی» سرپرست تیم از منطقه : تمامی نفرات موفق شدند به همراه دو شرپا ( راهنمای نپالی ) قله را صعود و پرچم پر افتخار کشورمان را برای اولین بار بر فراز این قله به اهتزاز درآورند . اما متأسفانه در حین مراجعت به کمپ دو ، پزشک تیم دچار حادثه شده و سقوط می کند !

این گزارش حاکی است : اقدامات لازم جهت جستجو و نجات وی انجام و پیگیری های مربوطه از جمله اعزام تیم تازه نفس جستجو و پرواز بالگرد در جریان است ، در عین حال سایر اعضای تیم در سلامتی کامل به کمپ اصلی بازگشته اند .

شایان ذکر است : در اولین ساعات اطلاع از موضوع ، ستاد ویژه ای در فدراسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی تشکیل و ضمن هماهنگی های انجام شده با سازمان تربیت بدنی و ارتباط مداوم با شرکت نپالی طرف قرارداد صعود ؛ بامداد امروز به جهت اقدامات و پیگیری های بیشتر ، مهندس «محمود شعاعی» ریاست فدراسیون به همراه «رضا زارعی» از مسئولین فدراسیون و اعضای با تجربه ی تیم های ملی هیمالیانوردی به منطقه اعزام شدند.


منبع خبر:سایت فدراسیون کوهنوردی



هیچ نظری موجود نیست: