شنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۳۸۷

صعود به خرسنگ

روز جمعه 13 اردیبهشت 87 به قله خرسنگ صعود کردیم
این صعود به خاطر آشنایی و آمادگی پیشین با بخشی از مسیر صعود به جوپار (خرداد 87) از مسیری غیر متداول انجام شد.
معمولا در این فصل مسیر از بالای چشمه جانستون به سمت شرق و تا گردنه بین دو خرسنگ طی میشود و سپس صعود به قله شمالی یا جنوبی انجام میگیرد. در این برنامه پس از عبور از انتهای سنگی دره آب نیک و ورود به دشت جانستون صبحانه را کنار چشمه کوچک ابتدای مسیر خورده و به سمت شرق و قسمت سنگی راه را ادامه دادیم .
عبور از قسمت سنگی حدود 2 ساعت طول کشید و البته همراه با هیجان و پس از این با قرار کرفتن بر روی یال برفی در جهت شمال شرقی تا قله ( N36 01.598 E51 38.330 و ارتفاع 3936 متر ) پیش رفتیم.

در بازگشت مسیر یال به گردنه را بسیار پر برف دیدیم و فرود از لابلای سنگها را ترجیح دادیم تا هیجان این برنامه به حداکثر ممکن برسد.
هوا از ابتدای روز ابری و مه آلود بود ولی از حدود 11 صبح باد شدید و بارش باران و تگرگ شروع شد که نزدیک قله به برف و کولاک شدیدی تبدیل شد و دما تا منفی 10 پایین آمد ، خوب ما 4:30 دوباره در آب نیک و کنار رودخانه بودیم و ناهار میخوردیم .

حرکت از تهران فلکه 4 ساعت 0540

قیف آخر قسمت سنگی مسیر

سختی سنگها موجب شد تا چشم ها را بازتر کنیم و دقیق تر ببینیم و البته زبیاتر

رفقای این برنامه
عباس ثابتیان ، مهدی کاسبیان ، مسلم زمانی نژاد ، فریدون عشقی ، محمود حسینی ، علی رضا نظری ، امیر حسین زمانی صفا ، وحبد افشارمنش و امیر جالب