شنبه، آبان ۱۲، ۱۳۸۶

جلسه آبان انجمن

انجمن کوهنوردان ایران چهارشنبه 9 آبان 86


بطور بی سابقه ای در طول دو سال اخیر تعداد زیادی در جلسه آبان ماه انجمن شرکت کرده بودند آن چنانکه تمام صندلی های سالن پر شده بود و این بدون شک به دلیل اشتیاق این جمع به دیدن و شنیدن گزارش کاظم فریدیان از صعود به کی دو بود.
مدیران انجمن هم لابد توجه کافی به این موضوع داشته اند ، هم اگر در جستحوی دلایل عدم استقبال اعضا در طول دو سال گذشته باشند و هم اگر در فکر آینده باشند.



بدون تردید روش اداره جلسات هم در افزودن شور کوهنوردان به حضور و مشارکت بیشتر در این نهاد نقش مهمی دارد چون این جلسات بهترین و نزدیکترین واسطه بین انجمن و علاقمندان و اعضای آن به شمار میروند و شاید به همین دلیل در شب گزارش فریدیان ، اسماییل رضایی دیگر مجری نشد و این کار را سهند عقدایی به خوبی انجام داد هر چند که اسماییل رضایی هنگام خواندن خبرها در ابتدای جلسه از لحن کسالت آور خود به دلیل اینکه او مجری حرفه ای نمی باشد از حاضرین پوزش خواست و البته در این لحظات کلاغ ها سری تکان دادند.

مجید ثابت زاده




بخشی که مجید ثابت زاده در آن به معرفی گروه امداد و نجات پارک یوسمتی و چگونگی برنامه ریزی و اجرای عملیات نجات بر روی دیواره پرداخت نیز مورد توجه بسیار قرار گرفت و البته برای ما چون همیشه یک افسوس بزرگ بر جا گذاشت و یک هشدار جدی به ما داد که دوباره نگاه کنیم و ببینیم و خوب بدانیم که کجاییم ؟! و موقعیت اعجاب آور کشورمان از نتایج و برکات کدام مدیریت خلاق و مسؤلانه و مردم مداری بوده است .

گزارش کاظم فریدیان


این گزارش در بخش تصویری خیلی تماشایی بود، تصور این که او چگونه و با چه توان و حوصله و پشتکاری در طول این برنامه در حال کوهنوردی فیلم برداری و عکاسی هم کرده است دشوار است و رضا نظام دوست با کارگردانی و تدوین هنرمندانه و انتخاب موسیقی زیبا این گزارش را جذاب تر و دیدنی تر ساخته است ، جالب است که افراد دیگر تیم کی دو کاظم فریدیان را اسپیلبرگ خطاب میکردند. نموداری که فریدیان در بخش اسلایدها با تامل بر روی آن صحبت کرد بسیار جالب و گویا بود ، یک گزارش فشرده از 38 روز برنامه بر روی یک برگه .

اما گزارش یک مقدمه طولانی داشت که در آن فریدیان به نکات مختلفی پرداخت که مهمترین انها دعوت از کوهنوردان به خرید و استفاده از پوشاک و ابزار تخصصی کوهنوردی ایرانی بود ، فریدیان گفت که با لباس و تجهیزات ایرانی به کی دو رفت و او اگر وقت جلسه اجازه میداد مایل بود که بیش از این در مورد آن بگوید ، فریدیان تاکید کرد که البته هیچ یک از تولید کنندگان ایرانی کمکی برای این برنامه به او نکرده اند و به بیانی دیگر پشتیبان مالی او نبوده اند ، فریدیان در این بخش اشاره کرد که کمک دوستان و نزدیکان از نظر تجاری ارزشی ندارد و مهم این است که بتوان برای اجرای چنین برنامه هایی ، پشتیبان های مالی در قالب قراردادهای مرسوم تجاری یافت و چه بسا جلب توجه تولید کنندگان ایرانی به همین دلیل و در ارتباط با برنامه سال آینده ی او بر روی برودپیک باشد .


هدایا

در آخرین قسمت و قبل از پرسش و پاسخ کوتاه و ده دقیقه ای هدایایی به فریدیان داده شد که دو هدیه از بقیه دیدنی تر بودند یکی مدال طلا توسط باشگاه دماوند و دیگری یک نیم تنه گچی و یا برنزی از او و این مجسمه یک کاظم فریدیان کراواتی بود .

در این جلسه اما ظاهرا کسی از مدیران فدراسیون کوهنوردی شرکت نداشت !! چرا؟؟
x


تعدادی از عکس های این پست از وبلاگ رضا آموزگار گرفته شده است

۲ نظر:

ناشناس گفت...

جسارتآ در پاراگراف اول " کاظم فریدیان " صحیح است !

آرام‌کوه گفت...

سلام آقای عزیزاللهی
از توجه و تذکر شما سپاسگزارم، اشتباه عجیبی بود که اصلاح شد