شنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۹

مدرسه‌ی یخ‌نوردی میگون

مدرسه‌ی یخ‌نوردی میگون

از جمله کارهای باارزش گروه کوه‌نوردی میگون، تاسیس مدرسه‌ی یخ‌نوردی میگون است.
یخ‌نوردی یکی از رشته‌های بسیار پرهیجان و نشاط آور ورزشی است که امروزه بسیاری از کوه‌نوردان، بویژه جوان‌ترها و نوجوانان گرایش زیادی به آن دارند. نیاز به ایجاد یک مکان ورزشی برای آموزش یخ‌نوردی و پرداختن به این ورزش، همواره احساس می‌شد تا اینکه سرانجات با تلاش فراوان مسئولان و اعضای گروه کوه‌نوردی میگون، این کار مهم در آبان ماه ۱۳۸۲ انجام شد و مدرسه یخ‌نوردی میگون در طبیعت زیبای دره‌ی هملون تاسیس شد و شروع به کار کرد.
از ویژه‌گی‌های بارز و باارزش این مدرسه، فاصله‌ی بسیار کم آن با جاده (۵۰ متر)، نزدیکی به شهر تهران (۵۰ دقیقه) و وجود یخ و برف ضخیم و مناسب از میانه‌ی پاییز تا میانه‌ی فروردین ماه است.
مدرسه‌ی یخ‌نوردی میگون با استقبال گسترده‌ی یخ‌نوردان حرفه‌ای و نوآموز در سطح کشور روبرو شده است و تاکنون افراد زیادی یخ‌نوردی را در آن فراگرفته‌اند و یا به تمرین و صعود از یخ‌های بلوری آن پرداخته‌اند.
نخستین مسابقه‌ی یخ‌نوردی سراسری کشور نیز در تاریخ ۱۳۸۳/۱۰/۲۵ با حمایت و نظارت هیات کوه‌نوردی استان تهران و با حضور مربیان و داوران این رشته برگزار شد.
انجمن کوه‌نوردان ایران نیز از سال ۱۳۸۶ تاکنون چهار دوره جشنواره‌ی یخ‌نوردی در رودبارقصران و با همکاری با مدرسه‌ی یخ‌نوردی میگون برگزار کرده است و همیشه از پشتیبانی این مدرسه برخوردار شده است.

شما هم می‌توانید یخ‌نوردی را در این مدرسه و زیر نظر مربیان باتجربه این رشته بیاموزید و در این محیط زیبا و طبیعت بکر به این ورزش پر نشاط بپردازید و از هوای پاک کوهستان لذت ببرید.

پ ن

دیروز اول بهمن هشتاد و نه با فرنوش رییسی، سرپرست جشنواره یخ نوردی انجمن و محمد صبوری از مسولان فنی جشنواره به هملون رفتیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر